Carma och Cat

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Marie - 13 november 2011 16:22

I dag har vi varit på en prova på Jakt och viltspårs dag med goldenklubben.

Carma var het som få ;-) . Det här med att kasta saker i skogen och få springa och hämta dom är helt fantastiskt kul, sen om  det är leksaker, dammisar spelar ingen roll det är själva grejen att få apportera som bara är så fantastiskt roligt ;-)



Dagen blev så trevlig vi provade som sagt på att apportera dammisar, lukta på en and och ett litet viltspår.

Tror att Carma tyckte att dagen blev toppen, viltspåret var jag lite frågande till om jag skulle prova på Carma med tanke på att vi håller på med personspår och jag är lite trött på viltspårandet har ju gjort det med båda mina briarder dom blev ju Svch båda två. Men efter att ha sett henne ta sig ann spåret och klöven så fick jag lite att fundera på. Hon blev helt såld, det här var hennes grej...............


Nu måste jag fundera på om jag ska köra båda spåren  tror nog att hon är så smart att hon fixar att skilja på viltspår och personspår (vet att vissa inte tycker man ska köra båda samtidigt) Men jag har höga tankar om Carma. Jag fnular vidare ( hela frysen är ju full med klövar och blod). Anden var "sådär" tyckte Carma, hennes halsyster Vinna därimot var väldigt modig och drog tag i den ;-))

Inte nog med att vi fick prova på, det bjöds på korvgrillning, kaffe med kaka som smakade så bra i skogen. Kul att jag fick med mig Sandra,Susanne och Lotta, ni förgyllde upp dagen ;-)))



  

 Vinna & Carma



 

Carma kollar in Anden



 

Sandras Jade



 

Carma hittade klöven ;-)



 

Som sagt, den var häftig;-)



 

En liten Vinna kikar på Anden ;-)


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards