Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Tankar för dagen

Av Marie - 20 juli 2010 08:32

Några läsare har vi faktiskt ca 10-14 stycken varje dag - helt fantastiskt tycker jag. Tänk 10 stycken som är intresserade av vad vi har för oss. Några kommenterar, vilket är väldigt roligt .....men sen finns det dom som aldrig lämnar något spår att dom varit här och läst ......ja man väljer själv.


Det här med att skriva har jag tidigare tyckt varit jätte jobbigt  - att få ihopp en text, stava rätt, bara att formulera sig har varit svårt. Men i dag tycker jag att det är jätte kul. I och för sig får min familj ställa upp i tid och otid.

- Hallååååå  Familjen hur stavas aproxmatift.....har till och med en fantastisk vän som korr läser min text, mejlar om hon hittar något att gnälla på ....underbart   



Nu byter vi ämne

Carma hon är fantastisk.....tror nog att det finns dom som blir lite trött på att höra hur jag berömmer denna vovve ...hur fantastisk kan hon vara ????

En annan person kanske inte skulle tycka att det här är så märkvärdigt, det är ju en reteriver hon är ju 4 månader .......men för mig är det det


Hos Eva började vi att lära in "stolpen" ....ner med handen på vänster sida.... godis i handen......Carma står framför mig ...sen får jag henne att vrida rumpan med min hand till rätt position....när hon är rörelse belönar jag....nästa steg är att när hon är inne vid sidan börjar jag göra steg förflyttningar till höger ..........vi är där nu    

När jag ställer mig i tävlings position kommer hon som ett skott ....klick - bus på vänster sida .


 I går provade jag att för första gången smyga mig på henne  (framifrån) hon stod helt stilla och kikade på mig ....men va f..n gör tanten, sen när det var 10 meter kvar kastade hon sig i min famn......härligt när hon fattar att jag bara skojar.


Men tack och lov tar hon ner mig på marken  och visar lite busiga valpsidor, man ska väll ha sin beskärda del   

som när hon inte kommer direkt när jag roppar eller försöker få igång Love på lek  - Love försöker säga att hon inte vill, men carma vill inte fatta, då  rycker jag  ut, galna tokryck och lite annat smått och gott  som hör valpar till   


  



 
 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

20 juli 2010 17:51

Ja, jag är nog här inne nästan varje dag och läser om era bravader.
Så kul att läsa hur der går för Carma:)

 
Ingen bild

mia,love&carma

20 juli 2010 18:15

du är så gullig ;-)

 
Ingen bild

Anonym

20 juli 2010 19:49

oj oj, nu blev det ju två inlägg att korrekturläsa, och ett par korrektur hittade jag nog allt. Men herregud det är ju semester
Njut och ha det bra. Vilken fantastisk bild på Carma bland blommorna
Stor Kram

 
Ingen bild

mia,love&carma

21 juli 2010 07:06

härligt att du är me;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards