Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 6 februari 2016

Träning och tävling

Av Marie - 6 februari 2016 19:39

Träning dagen innan tävling är alltid lite lömskt, men ibland faller det sig så.  Man får liksom frångå sina principer och hoppas på det bästa.


Och efter en hel dag i Nykvarn hallen så kändes det helt okej. Carma gjorde inga större missar som fick mig att kasta in handduken, hon var riktigt duktig. Vi jobbade vidare med ingång på plan, bosta ff, och ordförståelse i zätat. Kollade av vittringen, ruta  och hoppapport. 



 



Söndag fm - tävling........så där lagom närvös. Grupp momenten gick fint 10/10.  Ingången på plan helt i min smak, fullt fokus som fortsates i en bra ff - kom lite långt fram vid några tillfällen 8 poäng. Transporten till Zätat gjorde jag våra förberedelser, var tydlig och lugn, Carma svarade fint och gjorde ett fint jobb alla skiften satt  9,5 p 


Där hade jag kunnat gå av, så skönt att det funkade. 


Inkallningen 9,5 p, I rutan kom hon för långt bak så jag var tvungen att kommendera fram henne två steg 6p, Dirigeringen 10p, hopp över hinder med metall 8p - ville inte sitta med äckel metallen (tänk att det aldrig släpper helt) , Vittring 7p lite tugg men fin analys, fjärren har verkligen blivit bättre i fokuset men lite framåt tänk hade vi - 7p ...........267,5 p ett första pris 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards