Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 15 februari 2016

Core-kurs

Av Marie - 15 februari 2016 06:31

Har ju fått nosa på det här med Core när jag varit hos kiropraktorn Eva Solstrand med Carma. Vi har fått lite övningar med oss hem och en gigantisk boll är inköpt. Men kände att jag ville lära mig mer. 


Fick ihop ett gäng på 7 stycken som var lika intresserade, hyrde klubben en heldag och frågade Eva om hon ville komma till oss och föreläsa.  Det blev en väldigt intressant dag där vi gick igenom rörelseapparaten, balansträning och praktiska övningar balans och styrka. 


Fick med mig massa bra tankar och övningar hem. Och det är ju så att allt i kroppen hänger ihop,  är Core musklerna svaga kommer hunden att försöka stabilisera bakdelen genom att kompensatoriskt överarbeta höftböjarmusklerna. Man kan bara fundera över vad det kan göra om det ser ut så under en längre tid. 


Tänker ta till mig det här till lilla valpen - Kondition och styrka kan man börja med när hunden är färdigvuxen men Core funkar bra på den yngre hunden. 


Carma har svarat väldigt bra på det här, hon vill alltid upp på bollen men väl där har det varit för jobbigt att stå upp. så vi har bara suttit och försökt hålla balansen i cirka 3 min. Men i dag står hon och är inte alls så skakig längre - kul tycker hon defenetivt att det är.



 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards