Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2015

Rygg koll

Av Marie - 1 oktober 2015 14:00

Igår var vi hos Eva Solstrand. Hon är kiropraktor till både människa, häst och hund. Många rekommendationer hade vi fått så jag kände mig trygg. Hon började med att lyssna på min historia om Carma sen fick vi gå ut och visa upp oss. Eva såg direkt att hon gärna passade och var lite stel på vänster sida plus att hon går lite svajigt. Här pratar vi ett tränat öga - passgången har jag sätt men det andra - Nej    


I stort sätt var det inga nyheter, Carma visar upp obehag på samma punkter som hon brukar. Skillnaden mot där vi gått tidigare var att Eva gjorde något åt dom. Här jobbar vi inte bara med mjukdelar och laser utan hon tog i ordentligt. Carma tyckte det var väldigt obehagligt och sa till vid ett antal tillfällen att det här är inte okej. Vinkeln i ryggen som carma alltid haft går inte att göra något åt och det vet jag sen tidigare. Men pga den blir det kompensationer/ sneda belastningar på andra ställen. Som ett roterande bäcken som gör att hon går lite svajigt, artos i hasen, höftböjarna tar mycket stryk osv. Nu ska vi tillbaka om två veckor,  under tiden ska vi träna på en balansboll för att få upp bättre muskler i buken så att höftböjarna kan vi få lite avlastning.



 

Känner mig väldigt nöjd och hoppfull över att vi hittat Eva, men samtidigt ledsen över att vi har det så här. Hon har så mycket arbetslust den här lilla Carma och jag med för den delen. Men vi får hålla igen. Klart vi kan träna och tävla men inte i samma utsträckning som man vill. Det viktigaste är ju att hon inte har ont. Men Carma döljer dom här problemen väldigt bra, finns inte någon som ser att hon skulle ha några problem när hon är på lydnadsplanen - och det är lite förädiskt. 


Hade känts bra för mitt eget ego att skylla söndagens skit tävling på att Carma hade nog ont så det var därför det gick åt pipan........men så var det inte. Det är förtfarande mitt fel att det strulade ut. Det får bli en sån där läro tävling som man helt enkelt kommer se till att den inte blir någon repris på - och då menar jag på alla sätt och vis.















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards