Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Carma och Mini

Av Marie - 8 februari 2015 12:43

Små korta pass med träning har vi hunnit med i helgen. Fortsatt med tänket kring vittringen och det blir nog bra som det ser ut i dag.


 



Jobbat med Carmas sneda ingångar som pluppar upp lite då och då. Ja inte är det lätt som tränare att alltid ha koll på var träningen barkar åt för håll. Belönar man för lite på vissa ställen blir det så  -  belönar man för mycket och för häftigt kan det bli sådär, det gäller att vara lagom och ha bra placeringar i rätt ögonblick…….. Super lätt   Men man blir ju bättre på att se och känna ju fler hundar man tränar - övning ger färdighet,  som det så bekant heter. 


Då kom vi ju direkt in på lilla Mini   Här har jag mycket att lära, hon beter sig helt annorlunda en mina andra hundar jag tränat, vet inte om jag kan skylla på rasen? kanske lite. Vad jag förstår är dom väldigt olika, en BC behöver inte vara lik den andra. Men eftersom jag inte vet hur länge jag ska ha den "svartvita" och Jenny har givit mig tillåtelse att träna som jag vill   så kör vi på och se vad som händer. I dag fick vi ett genombrott i rutan - hon har varit väldigt kort, stannat på halva sträckan och kikat på mig vilket har gjort att hon inte har något fint flyt till mitten - Men med en annan belöningsplacering så börjar det se fint ut. I dag fick vi till ett rutskick som jag var nöjd med, riktigt kul. Vi jobbar på stadgan - barnsliga valp övningar, men det är svårt tycker Mini - hon skulle nog säga - Kärringen luras ju hela tiden, skriker "BRA" och hoppar och kastar godis. Ska bli kul den dagen hon säger - det där går jag inte på, mig lurar du inte     


Tog oss en tur till Natalie på  "Från nos till svans" körde lite laser på båda två. Härligt när man kan köra  förebyggande behandlingar. Båda hundarna tyckte det var mysigt. 





      
 



 
 
Ingen bild

jenny

18 februari 2015 09:55

Hm ser ut att njuta lite ;-) minsannbinsann

 
Marie, Love&Carma

Marie, Love&Carma

26 februari 2015 18:21

Jajamensan ;-)

http://mia-co.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards