Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Morgon stund har guld i mun

Av Marie - 18 januari 2014 08:02

Morgnarna är nog den tiden jag gillar bäst på dagen. Frukost i lugn och ro antingen framför datorn eller krypa upp i soffan framför tv:en. Det bästa är att ge hundarna mat först,  annars blir det allt annat en lugnt - den lilla reterivern håller ju alltid på att försmäkta av hunger   hon är som en osalig anden innan maten serveras. Så vill man ha en skön morgon så gäller det att föda den lilla först. Love är såklart glad att Carma sköter den uppgiften, hon är ju också hungrig men inte lika uppfordrande.

Sen lägger sig lugnet och Love snarkar vidare på soffan Carma lägger sig vid ytterdörren och vaktar att jag inte lämnar hemmet utan henne (som om det skulle hända så ofta) somnar om tills det är dags att gå ut.   


 


Men i dag ska vi på kurs. Från början var det tänkt att vi bara skulle vara åhörare men en plats blev ledig så jag tog den. Ska bli väldigt spännande. Lena Löfroth som hon heter har jag träffat tidigare men i tävlingsammanhang. Hon är med i lydnad landslaget och håller egna kurser men inte på den här sidan stan. Nu är hon här och ska förmedla sina kunskaper. Carma och jag är laddade   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards