Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Inge vidare

Av Marie - 8 maj 2013 14:34

Länge sedan jag skrev, dagarna springer fram och det är bara trista saker som händer här. Har lite svårt att uppdatera då, vem vill läsa om massa elände? Men det är väll det som är livet - det går upp och ner  


Besökte Carmas sjukgymnast i onsdags, tre månader sedan vi var där och jag tyckte det var dags att checka av henne. Och så klart var det inte helt okej hon ömmande på dom två punkterna som hon haft besvär med tidigare. Vi körde lite laser och massage och blev ordinerade vila. Därför blev det inget jakt prov i söndags   Det som är lite knepigt med Carma är att det är svårt att se att hon har ont, och vem vet hon kanske inte har det heller?? Jag har inte ont i min rygg just nu men om någon trycker på vissa punkter då jäklar gör det ont. Men jag anade att det kunde vara något, vi har ju med tiden blivit rätt tajta i "må bra kommunikationen"  Carma och jag. 


Känner mig inte så orolig över ryggen hon har haft ont förut men även blivit bra och varit det under en lång tid. Nu har vi vilat, masserat och stretchat och hon är bättre. Men det här med att jag vill springa och kolla henne varannan månad är nog ingen dum ide- så så får det bli   Hon är ju inte heller någon sansad hund, hon hoppar och far så det är lätt att få en sträckning eller något annat skit.


Scalibo halsbandet funkade inte heller, klådan blev 100 gånger värre och helgen som vart blev mer klådfull än tidigare. Trodde aldrig det kunde vara så stressande med en hund som kliar sig  

Man blir galen    Nu är halsbandet av och det har lugnat sig lite.  Nu är jag helt villrådig om vad hon ska ha i stället  .....................Stackars Carma, det är inte lätt, är det inte kvalster så är det fästingar 




I morgon bär det av till Gävle, träff med spetsarna. Två dagar med träning och tävling står på schemat.

Kommer bli en kanon helg   



 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

8 maj 2013 22:42

Ja det är svårt det där vad man ska ha mot fästingar. Det är som att välja mellan pest eller kolera:-( Lycka till på tävlingen och ha det så kul:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards