Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Helg aktiviteter

Av Marie - 7 april 2013 16:13

Tänk att vi till slut hittade ett vårtecken, och ända till Klubben var vi tvungna att åka   


 


Bra träning har vi haft hela helgen. Träff med en av talangerna i lördags. Första gången vi tränar ihop, men vi fick till några bra och trevliga timmar   Jag såg till att ha en plan, vilket jag tidigare varit dålig på när jag träffat nya tränings kompisar. Och då slutar det alltid med att jag inte är nöjd - inte med kompisarna dom har jag ju valt ut med omsorg   utan med Carmas och min insatts. 



Söndag morgon ut till Botkyrka och spår markerna. Jeanette lade ett bra spår till Carma och mig. Precis lagom långt och svårt. Carma klarade det galant. Nu mera är det dags för spår upptag och det tog hon jätte fint, ingen tvekan vad det spåret gick.  


Love fick spåra samma spår som Carma och hon visade  klart och tydligt hur duktig Carma är. Ätbart bajs precis vid pinnen, något Carma missade hon tog pinnen, Love åt bajset  en pinne i vildsvins bök, Carma hittade men inte Love. Jeanette är en fena på att lägga spår med en tanke, jag har lite att lära där.  


 




Efter spåret tog vi oss en tur till Klubben och körde lite lydnad. Fjärren var samtalsämnet och jag tror faktiskt det börjar ta sig. övning ger visst färdighet   Fick lite glada tillrop av Sussie vilket var roligt  



 

Carmas slutbelöning i spåret Lamm färs bullar...........mums   


 
 
Ingen bild

Jeanette

7 april 2013 20:10

Bra att dina hundar var nöjda även om de valde olika sätt att ta itu med spåret ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards