Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Året som gått..........

Av Marie - 3 januari 2013 15:11

2012 ett år som inte började så bra med slutade desto bättre  


Vi inledde året med en ny opererad Carma, Livmodern fick tas bort i slutet på december för er som glömt.

Tränings vila första tiden sen började vi så smått med att traska i en tread mill. En mycket bra sätt att bygga upp en hund kropp som varit i vila under en tid. i mitten på mars kunde vi börja köra ordentligt igen. Fick vara med på ett till talangläger vilket var jätte kul. 


Tävlade några gånger i trean, fick inte riktigt till det,  att nolla något moment blev för oss en trend   

Men den 17 Maj fick vi till det TILL SLUT  . Nollade även då ett moment men vi lyckades på målsnöret att få ett första pris. Lyckan var total   


Här någonstans i slutet på maj blev Carma sjuk igen, feber antibiotika och en infektion??

Hann precis avsluta det så var det dags igen,  men den här gången ryggen   .................trodde jag skulle gå under, jag var så stressad under denna period så fy fasiken.


Otroligt nog kunde vi i slutet på juni åka på Landskampen med talangtruppen och vi fick vara med och tävla, ingen träning hade vi kunnat förbereda oss med. Men det gjorde inget, dom andra talangerna var så bra så vi vann mot Norge vilket var häftigt  


Semester i Juli, vilket var välbehövligt. Jag var i stort behov av att bara ta det lugnt.  Började med en kurs hos Ditte, som fick den tröttaste att piggna till.  Vi var ett härligt gäng och Ditte var super bra. 


Sen blev det två veckor i Åre. Härlig tid för oss och hundarna.


I september blev det dags för en Lägre spår tävling. Carma spårade fantastiskt, det var magiskt. tror aldrig jag sätt henne spåra så fint 10/9 blev poängen av domarna.

Missade budföringen men annars gick allt på räls. Vi vann tävlingen och blev uppflyttade.


Och så var det de här med jakten........Carma älskar det så vi anmälde oss till två WT:n. Vilket gick fantastiskt bra. 

Så pass så nu får vi inte köra nybörjar klass nästa gång utan måste vara med på öppen klass   


Bestämde mig lite hastigt och lustigt att köra en Elit tävling i november. Visste inte riktigt om jag tränade rätt eller hur vi låg till i tävlings sammanhang. Katrineholms BK gick resan till. Vi lyckades med ett första pris. Vilket var mer än jag kunnat hoppas på   


I November var det dags för ännu en uttagning till talang...........Vi hade turen att få komma med en gång till   

Åkte hem från lägret med känslorna i gungning. Att bli uppflyttad till spetsgruppen var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Nu när det största chocken lagt sig så känns det väldigt bra, men då var jag i en enda röra   


Ett litet barnbarn damp ner den 19 November en otroligt stor upplevelse, söt som socker och William kommer bli hans namn   



I december var det dags för Talangtävling i Ludvika. En väldigt rolig tillställning, kul att träffa alla igen plus att Carmas brorsa med husse och matte var på plats. Två Khemosabi på samma tävling  

Inga skryt poäng fick vi till men Carma och jag var nöjda en då.   


Och tänk Carma har varit frisk enda från juli till nu...........ja förutom en liten öroninfektion och lite.........nä mycket, klåda   .  Tycker år 2012 blev ett händelserikt år på många plan. Otroligt roligt har vi haft med våra  gamla goda tränings kompisar men även nya bekantskaper som kommit i våran väg. Men ingenting av detta vore möjligt utan min lilla  gula, hon är fantastisk på alla sätt och vis .  


Inte att förglömma min "fina" pensionär Love. Hon har ju varit ganska mycket med sin Husse det här året, men hon har  fått följa med oss så ofta hon vill..............låter kanske knäppt. Men hon är sån, hon säger till när hon vill med   

Annars gillar hon sin soffa, har lite ont i frambenen så jag har börjat att proppa henne full med fina preparat. Och jag tycker hon är bättre. Hon bli 10 år nu i april och jag är glad för varje dag hon finns med oss  


Nu ligger 2013 framför oss som ett oskrivet blad. Tror det kommer bli ett intressant år. Som vanligt kommer jag hålla mina mål för mig  själv, känns bäst så    





 











 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

5 januari 2013 09:20

Du er som meg, jeg holder også egne mål tett inntil:):)Men av en eller annen grunn har jeg en mistanke om at Carma blir å dukke mer opp i jakten.......:):)

http://www.kennelsoltrollet.com

Marie

8 januari 2013 06:51

Ja vi får väll se ;-))))))

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

7 januari 2013 13:18

Skönt att 2012 blev ett riktigt bra år med mkt ljusglimtar tillslut! Klokt att ha sina mål för sig själv! Tror 2013 kommer vara ett UNDERBART år! För de har jag bestämt ;-)

http://www.starsweepers.se

Marie

8 januari 2013 06:50

Tycker jag låter jätte bra ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards