Carma och Cat

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Marie - 9 december 2012 10:37

Då var vi hemma. Går igenom gårdagens tävling, summerar och spinner vidare på våra tränings planer för framtiden.


En super klurig och svår tävling bjöd Ludvika Bk på igår. Men också väldigt rolig, överraskande och proffsig. Julmusik i högtalarna, super snyggt uppklädda tävlingsledare med fluga och skjorta. Det var verkligen lite ut över det vanliga    



Två ringar 

Ring ett

  • Sitt i grupp
  • Fjärr
  • ff
  • zäta

Ring två

  • plattsliggande
  • inkallning
  • dirigerings apportering
  • rutan
  • vittring
  • hopp apport

Vi började med

platsliggande : där det blev en nolla, Carma kliar sig som fasiken när vi ställer upp. Får henne inte att sluta, precis när dom kommer fram till oss att vi ska lägga ner hunden så har hon slutat. Lägger sig fint och ligger snyggt sina minuter. sätter sig upp på rätt kommando. Jag är nöjd trots allt ( hon har problem med klåda och hon hade ett sår precis där)...........eftersom det var en internationell tävling så börjar momentet när alla ställt upp.


Sitt i grupp: fredagen träning gav utdelning 10p  


Fjärr: Carma blev jätte överraskad - fjärr? vi ska ju gå ff? La sig inte ner ordentligt i första ligget utan var på väg

att gå. plus lite annat tjafs. det blev en intressant information 5p


ff: Törs knappt säga det men vi har aldrig gått ett sånt långt ff förut   men hon tog sig efter hälften. Har mycket att jobba vidare på - men det kändes bra, är nöjd att hon var med och kämpade på 7,5p


Zäta: alla skiften gick fint, det var kul och jag gjorde ett bra jobb 10p


Nu ska vi byta plan   vilket inte gick så bra...........carma gick fint vid sidan tills hon upptäckte att vi var på väg till kanten av plan. Så klart väste jag i mungipan att NU GÅR DU HÄR men hon tänkte bara belöning. Hon hade ögon som ping poll bollar enligt publiken   . Drog ifrån mig men kom tillbaka hoppade upp på tävlingsledaren och ett gult kort var ett faktum   eller vi hade tur ett rött hade det kunnat varit   


Lottar dirigerings apporteringen när Carma sansat sig. Men första momentet är 


Inkallning: Hon lägger sig inte ner ordentligt och är lite sned i skiftena, men annars fint 7p


Nu kommer domaren fram till oss och berättar att vi fått ett gult kort   Jag kunde inte annat än skratta, Tackar domaren men en nick och lite skratt. Nu dirigeringen, tror kanske jag blev lite ofokus här 

Dirigering: fint kon skick,  sticker ut till vänster men ändrar riktning och tar mitten  .....jag hann inte med 0p


Rutan: Vi står kvar på samma ställe och använder samma kon (internationell tävling får man det) fint kon skick igen jag avvaktar en sekund innan jag med väldig tydlig röst säger "RUTAN" hon sticker i väg mot där apporterna  var men ändrar riktning och tar sig till rutan PHUUU 9p


Vittring: 10p fint arbete


Hopp apport: som det alltid ser ut 8,5p


222p och ett tredje pris placering 7 av 16 stycken 


Inga dunder poäng men det var inte mitt mål här. Hon skulle sitta i sitt i grupp, vara positiv och sådär glad som hon kan vara på plan ( och det fick jag ju kvitto på   ) OCH hon fick ingen belöning som hon hoppades på men jobbade

vidare utan problem. Slut belöningen var desto bättre   


Och sist men inte minst, trots den pressen som jag så duktigt lagt på mig inför den här dagen  så lyckades jag skaka av mig den och kunde genomför tävlingen så där lagomt bra nervös .  Mycket tack vare fina tränings kompisar som både fanns på plats men även i telefonen om jag hade  behövt.

Vad gjorde man utan er    


Inte en bild tog jag, så i dag blir det bara text   









Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards