Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Inomhus träning x2

Av Marie - 28 december 2012 20:49

hallelujah för dom två fina inomhushallarna på norr sidan stan. Helt underbart att få vara inne och träna, otroligt lyxigt.

Två dagar har vi gottat oss inomhus, i torsdags kväll med ett helt gäng  brudar och deras hundar, 6 stycken bestämt.



DTBK -HUS och TÄS arrangerar en heldag med VM-domaren Thomas Lundin.
Han kommer söndag den 20 januari kl 9.30-16 , guida oss i den
teoretiska vägen till lydnadsframgångar;-). Vi kommer gå igenom filmer
och bedömning internationellt och förmodligen framtida
elitlydnadsprovsreglement. Vi kommer hålla till inomhus på dtbk.

Vi behöver därför 6 testekipage till denna dag som i förväg ska filmas
och sen visas den 20e.

 

Jag blev tillfrågad och slog till direkt   

Filmningen gick strålande, nöjd med många moment, några blev mindre bra MEN vi nollade inget och det är ju extra roligt. Fick till bra belöningar inne på plan som jag hoppades på. Upplägget var bra och Carma var på topp.  Sen får vi se vad Thomas ger för betyg.............jätte intressant ska det bli.


I dag fredag åkte Jeanette och jag till Upplands Väsby för träning. Två timmar var bokat och vi körde på för fullt.

Bra träning fick vi till bla. ff i 5 minuter     Filmade lite av dagens moment, musik på klippet  som vanligt. Nöjdast är jag med Carmas bakåt sitt i fjärren.......   FY FASIKEN VA VI SLITIT FÖR DET, blir så glad när jag ser att hon ÄNTLIGEN fattat ...............nu måste vi bosta upp ligget , inte lika bra   Men det känns som en västanfläkt    




 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

29 december 2012 08:48

Jättesnyggt!

 
Pia

Pia

30 december 2012 00:22

Snyggt, tjejer!! Jisses, vilken ruta;-)) Den här filmen måste jag få dela med mig av... snälla?

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Mia

30 december 2012 08:21

Tack ni båda :)
Går bra Pia ;)

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

30 december 2012 15:28

snyyyggt!! :)

http://jennytanghoj.blogg.se

 
Hanna

Hanna

31 december 2012 13:02

Sååå snyggt! Gillar hennes fokus i zätat :)

http://kennelblagul.blogspot.se

 
Ingen bild

Mia

31 december 2012 16:02

Tack Hanna , jag älskar den där stadgan ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards