Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

REGN TRÄNING

Av Marie - 4 oktober 2012 14:40

Tycker inte det är så där jätte kul när det skvalar från himlen, speciellt inte när vi ska träna. I dag var en sån dag  Tack och lov bryr sig inte Carma om lite regn och jag har ju in skaffat ett Hurrta ställ så det är egentligen  inge synd om mig   



Möte upp Monica och Sandra  på Södra BK. Efter att Uzling och Jade kört så var det Carmas tur. Jag är  just nu väldigt mycket inne på att kedja moment, länka och då menar jag inte bara två eller tre utan fler än så.  Jag vill att Carma ska kunna jobba sig igenom ett Elit program utan att tappa sugen. Och om hon klara det på träning så är ju chansen lite större att hon är bekväm på tävling. Har faktiskt inte riktigt tänkt så tidigare, skulle nog vilja säga att jag varit lite feg. Jag gillar att curla och att belöna,  shit va det är trevligt, Carma blir ju så glad och det finns ju inget bättre en att bekräfta   


Och det är inget vi kommer att göra varje tränings pass, utan då och då. Som det ser ut i dag så går hon inte ner sig, hon orkar  och är PÅ hela vägen enda fram till fjärren och lite till   Tidigare kunde jag märka att hon blev besviken när det inte blev någon belöning efter ex. ff. Nu känns det mer som hon tänker ..................- Okej här blev det inget, men om jag fortsätter så kanske den kommer ( om nu hundar kan tänka så) tror kanske dom går mer på känsla och en bra känsla vill man ju att dom har. Dom ska vara bekväma med att det inte kommer belöning i tid och otid..........


Tillbaka till träningen så började vi med en överladdad Carma som plogade sig igenom ff   . Avslutade snabbt för att ta tag i det problemet lite senare. "Ringde en Vän" på vägen hem som kom med ett förslag om plogningen , ibland är man helt låst på idéer. Tack och lov är jag inte feg att fråga och duktiga människor har jag omkring mig.


Resten av momenten gick hyfsat, vi har en del att jobba vidare med och det är en del som ser riktigt bra ut. Precis som det ska vara   Krut måste läggas på att hitta kon   I dag sprang hon hipp som happ, innan hon såg var den var    inte ett problem vi brukar ha men trist när det uppstår. Dirigeringen satt som en smäck   


Anmälde till ett WT med flatcoated retriever klubben och fick svar att vi kom med så den 20 oktober gör vi ett till  försök i Bro   


 

Älskade Love   




 
 
Pia

Pia

5 oktober 2012 22:25

Vad kul med ett WT till:-) Lycka till!

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards