Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

TALANG

Av Marie - 21 augusti 2012 13:03

Mail från Anders Kjernholm, dags för en ny omgång. - Är det någon som inte kan eller vill vara med på nästa talang läger ??


Vilket satte igång mina tankar, hur ska vi göra? Carma och jag har ju varit med några gånger. Många som kommer med i talang är redan i Elit men för oss var det lite annorlunda, vi kom med när vi  precis hade tävlat 2:an, tror Carma var 13 månader då.


Sen har div. sjukdomar sätt till att vi fått ta det lite lugnt. Sista lägret och Kristinehamns tävlingen mot Norge var en upplevelse. Jag var så jätte nöjd efter den omgången. Vet att jag sa till mig själv att kommer jag med en gång till så bara måste jag tacka ja.


Det är en sådan erfarenhet att få vara med i talang, alla nya människor man lär känna, kanon duktiga ekipage  som "jag" får träna med. Många har blivit goda vänner, störning som kan vara svår att få någon annan stans. Prova att sova borta och ändå prestera. Jag har utveckats enormt både som person men även som hund tränare. Min nervositet som tidigare var lite för mycket att önska har i dag minskat till ett lite mera normalt läge. Och det beror nog på att jag genom Talang blivit utsatt för många nerv pirrande stunder   . Man är tvungen att vänja sig   Sista talang aktiviteten var tävlingen i Kristinehamn mot Norge, där Carma och jag fick många nya erfarenheter. Två ringar, ALLA tittar även lagledarna för Norge och Sverige, plastband runt ringarna som fladdrade ( inga problem, men ändå nytt), tävla i lag vilket var en häftig upplevelse. 


Höga krav och prestations ångest vet jag att det finns många, även jag som känner, men tar man sig ett snack med ledarna, Lotta Linusson, Anders Kjernholm och Anders Sjöstrand så upptäcker man ganska snabbt att dom inte står för något av de sakerna - utan det är något man skaffar sig själv, vilket är väldigt lätt   Ännu en mental bit att jobba sig ur 



Det är ju inte alla som kommer med i Talang, så jag ser det som en uns. Jag tänker inte tacka nej, tänker suga ut det bästa som dom har att erbjuda ett tag till, om jag får. Kommer jag inte med till nästa omgång - då får vi klara oss själva   


 

 
 
Hanna

Hanna

24 augusti 2012 12:21

Håller tassar å tummar att ni kommer med :)

http://www.kennelblagul.blogspot.se

 
Marie

Marie

26 augusti 2012 19:46

Tack Hanna , vi får se :)

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards