Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

TREAN IS THE SHIT!!

Av Marie - 22 april 2012 12:33

Tror vi är här för att stanna   Att få allt att fungera är inte lätt, i alla fall inte för Carma och mig.


Innan jag åkte på tävling  i dag tänkte jag att får vi inte till det nu så kommer jag bli så besviken och missnöjd.


Men så blev det inte.......................  Vet att det tjatas mycke om känsla och attityd i dag, hur viktigt det är i den här "sporten". Och jag är inte sen att hålla med. Det är nästan allt, är inte hunden med på plan, tycker det är trist eller är berörd av tävlandet då är det mycket att träna på och det kan vara svårt att nå toppen. Men har man en hund som tycker det är kul, ger allt och lite till " har bra attityd" så har man mycket gratis. 


Inte nog med att hunden ska vara "duktig" som förare behöver man också tänka till. Känslan måste finnas när man går in på plan har man den inte får man fasiken försöka att hitta den. Tänka på att man har samma kroppshållning i träning som tävling, inte vara så förbaskat nervös (vissa hundar klarar inte det) och en sak till, bra tajming - så svårt.

Inga lätta saker,  men tänkvärda  När allt kommer omkring är tävla faktiskt så mycket mer än ett första pris

Jag skriver inte det här som en ursäkt för att vi inte får till det utan för att jag verkligen känner att det är så det är,  i alla fall för carma och mig och speciellt efter dagens tävling  



Nog slut snackat - Jamen hur gick det då??? undrar ni säker .........................


Sittande i grupp: 10

Platsliggning: 5 (kliar sig, jag är inte förvånad hon har problem med klåda just nu)

Fritt följ vid sidan: 8 (Ett moment jag haft problem med, har varken hittar känslan eller flytet MEN  jag är jätte nöjd, vårat bästa ff på tävling enligt mig, jag var jätte duktig)

Sättande: 0 (surt)

Inkallning med stå: 10 ( så snyggt)

Rutan:8,5 ( så nöjd, matte visade prov på ett lugn som överaskade  och bra tajming - härligt när man sköter sig)

Apport hopp: 10 ( snyggt)

Metall: 7 (tappar apporten  )

Vittring: 10  

Fjärr: 6,5 (la sig inte ner på första skiftet, plus lite drift framåt )

Helhet:9


Ett 2:a pris 245poäng


Mitt största mål var att klara rutan med allt annat än 0, vilket vi gjorde.   

Jag hade rätt känsla i kroppen, inte så nervös men lite, Carma var med tyckte det var kul, fin attityd och gjorde många fina saker på planen ( några mindre bra, men dom ska vi träna mera på) Vi hade bra samspel och TRO DET ELLER EJ - transporterna var fantastiska,  hahahahaha



Inget första pris, men vi är på väg dit var så säker.......................




Tack för bilden jenny    

 
 
Ingen bild

Lena och Ella

22 april 2012 14:47

Just i dag vet jag precis hur du känner. Ella och jag körde vår 8:de högre spårtävling, med godkänt resultat:-S
Hon är fullkomligt briljant i specialmomenten, i skogen. Låg på platsliggningen:-) Resten, ja det blev som det blev. Men vi kom först och vann. Det är väl den goa känslan, ändå.
Vi ses.

 
Ingen bild

Sandra Jade & Stjärna

22 april 2012 15:36

Så sanna ord! Men nästa gång då jäklar!!!:-)))

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

22 april 2012 16:29

Så sant! Haha, att vissa hundar inte klarar för nervösa förare det har vi fått se idag allt, hahah ;))
Nästa gång tar ni det, ge inte upp! Det såg så fint och trevligt ut! Och proffsig förare var det som gick bredvid Carma också ;)

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

22 april 2012 17:06

En glad hund är värt mycket:-) Ni är så duktiga:-)

 
Hanna

Hanna

22 april 2012 17:26

Trean ÄR den svåraste klassen att komma igenom och även om det krävs en eller många starter, så är känslan viktigast. Vad kul att ni hade den på dagens tävling. Nästa gång sitter det!

http://www.kennelblagul.blogspot.com

 
Pia

Pia

22 april 2012 20:57

Det var ju många fina poäng där! Om det vore lätt, då skulle ju alla ha bara 6 starter för att få lydnadschampionatet, och så är det ju inte;-) Kämpa på, snart sitter det!

http://www.khemosabi.se

 
Matilda

Matilda

22 april 2012 21:39

Låter klichigt men det sitter nästa gång. Ni ÄR superduktiga och det är just det där att få det att fungera på samma gång. Strongt att hålla ihop och göra ett så fint program trots nollan på sättandet. HEJA ER! :-)

http://www.aquaseers.se

 
Mia

Mia

22 april 2012 22:03

1:a priset ligger och lurar bakom hörnet. Och tänk sen hur lätt ni kommer segla igenom eliten till ett SE LCH när ni har fått ihop både er fantastiska attityd och era snygga moment på en och samma gång :D!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Marie

Marie

23 april 2012 07:03

Tack snälla för alla fina peppande ord, Nä det är inte lätt och nu får vi fin tävlings rutin om man ska se det positivt, vilket nog är bra att skaffa sig i den här klassen, eliten känns VÄLDIGT allvarligt ;-)

http://www.briard.mia-co.com

 
Eva-Liz

Eva-Liz

23 april 2012 08:12

Snart er dere der:)Eliten er ikke så alvorlig,egentlig bare en videreføring av de foregående klassene.........Jeg lagde meg 2 nuller i elite i helga:):)Solan gikk som en drøm.Men jeg var for sen med dekk kommandoen i ruta og for hard i stemmen på Zèn:(:

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Marie

Marie

23 april 2012 20:48

Kul att det går så bra Eva-Liz ;-) ja det är inte lätt att vara förare - det var det där med tajmingen ;-)) fortsätt lycka till

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Erika, Noa & Scout

25 april 2012 12:21

Känslan är faktiskt det viktigaste och jag tycker du ska vara riktigt nöjd med dagen (jag är bara liiite avundsjuk på en 10:an på inkallningen ;)). Nästa gång då jäklar och jag tror att ni kommer blända oss på landskampen!!!

 
Jonna och zolo

Jonna och zolo

25 april 2012 22:44

Jag är SÅ imponerad av dig och Carma! Ni är ett fantastiskt team som utstrålar en enorm glädje! Snart hamnar poängen rätt, det är bara en tidsfråga! Vi hejjar på er! Ni är riktiga förebilder!! Kram från mig och Zolo

http://Turingenszolo.wordpress.com

 
Marie

Marie

26 april 2012 08:32

Tack så väldigt ...ja 10 på inkallningen är jag otroligt nöjd med, hon har verkligen fattat konceptet i alla fall på den tävlingen ;-)))) Blända Erica var nog kanske att ta i, men vi ska nog försöka ;-)))))) Jag har ju Scouts fjärr i min nät hinna vilket gör att det är svårt att vara nöjd med våran ......man är bra på olika saker ;-)))

Söta Jonnna - tack för hejandet jag hejar på er med.......snart sitter det ;-)))

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Mathilda och Lily

26 april 2012 14:36

Ni är ett så härligt team du och Carma! Det kommer lossna och jag tror det är närmare än det känns! Det är som du säger - allt ska klaffa den där tävlingsdagen. Det är svårt att träna på situationen utan att just tävla och med erfarenhet kommer mycket tror jag. Ni är ju sanna talanger! Vi hejjar på er :) Mathilda m Lily

 
Anna - med hund i hälarna

Anna - med hund i hälarna

26 april 2012 23:53

Härligt Mia, nu är ni en tävling närmare eliten, lydnadschampionat och landslag!
Go for it!

http://www.hildings.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards