Carma och Cat

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Marie - 14 augusti 2010 12:45

Min kära syster och hennes familj har nu varit här i tre veckor och i dag var det dags för dom att att bege sig hem till New York, "The Big Apple" .Tog så klart tillfället i akt att ta med Carma till Arlanda,  men när vi kom dit visade det sig att hon inte var välkomen in i incheckningshallen  - Bara för hundar med resebevis eller ledarhundar stod det på skylten utanför ingången ......hmmm..... tvekade en stund eftersom man är en sådan laglydig person, men bestämde mig snabbt för att det här är en blivande servicehund som måste miljötränas - och så gick vi in   



Och miljöträning blev det - massor med folk, resväskor som rullar fram och ett enormt surr ......ja ni vet hur det är i den hallen   

Ja egentligen känns det inte som Carma måste "miljötränas" hon verkar att vara en stabil och trygg vovve och hon har ju varit med oss i alla tänkbara miljöer utan några problem

MEN det jag är ute efter mest är att kunna vara lugn i stökiga miljöer att inte hälsa på alla,  kunna sitta still och insupa atmosfären, titta på mig, söka min kontakt fast det händer hur mycket som helst runtomkring.


Vi vinkade av familjen med mycket pussar och tårar och kom överens om allihopa att Carma klarade Arlanda med glans   


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards