Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 27 januari 2016

Eva Solstrand

Av Marie - 27 januari 2016 13:19

Tror inte det finns något som blir så tillfreds med  våra besök till kiropraktorn som jag.  Det känns verkligen som om det här gör susen. Sakta men säkert har hon rättat till diverse skavanker som Carma haft. Några av dom kan vi inte göra något åt men en hel del har hon kunnat fixa till. 


Carma har inte varit lika glad över dom här besöken. Det har varit obehagligt och gjort ont, men trots det hoppar hon glatt in i rummet och hälsar med glad svans på Eva och riktigt utstrålat att det här är ett  toppen ställe,  kostar sig till och med på att ge Eva en puss när tillfälle ges. Carma lever verkligen i minuten, mindfulness är hennes melodi. 


Från att ha haft en Love som bunkrade allt läskigt på minnet och lagrade det väl i sin databank och som redan i förväg innan det har hänt har haft någon slags synsk känsla på vad som komma skall. Henne har jag släpat in till den här typen av behandlingar och hon har bara tänkt flykt. Skulle aldrig göra en flyga förnär. 


Lilla söta Carma låter som hon ska äta upp Eva när det gör ont och kunde hon ta en tugga så tror jag hon skulle. Men i nästa sekund är det glömt - en underbar egenskap. Tänk så olika det kan vara. 



Torsdagens besök var annorlunda - inte ett endaste morrande eller attackerande från Carma. Eva kände igenom henne först, tyckte att det kändes bra - väldigt mycket bättre en förut. Behandlade henne på dom utsatta ställerna och Carma sa inte ett ljud. Stod helt stilla och käkade godis. 


Det är verkligen bra att hon är så tydlig - lite lättare att se när hon inte har ont eller har ont. 


Som vanligt åkte vi till djuraffären efteråt och Carma får själv välja sitt ben - hon kollar av alla hyller och väljer med omsorg igår blev det en lamm strupe........bra val om ni frågar mig 



     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards