Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 10 september 2015

I gasen

Av Marie - 10 september 2015 06:59

Om Carma vore talbar så är jag övertygad om att gårdagens carmatankar skulle låtit så här. -Okej tanten lagar lammfärsbullar  - bådar gott…….verkar lite stressad ….hmmm vi ska nog fasiken träna …….in i bilen TJOHOOOO det är något på gång. BBK  - here a com   Inte nog med det bästa Jeanette och Acke är här… ……..nu kör vi "JAG" är först  NÄHÄ jag fick vänta   KOMIGEN NUNÄRÄRDETMINTUUUUURRRRRRR   JAG dör snart av utråkning   ( efter en hel evighet)  ÄNTLIGEN     OKEJ VAD SKA VI  göööööra ….säg säg……..jag är på*  

 

Kanske tur hon inte är talbar 

 

 

 

Ja jösses vad säger man. Vet ju att kombinationen, klubben, Jeanette, träna precis innan middag inte kommer bli den lugnaste träningen. Carma var så i gasen att hon slog nästan knut på sig själv i zätat. 

 

 

Vi markerade ut en fyrkant med fyra koner. Vid varje kon fick hon göra ett moment/delar - belöningen ligger i transporten mellan momenten. Valde hela moment i går - zäta, dirigering, ruta, fjörr. Det bästa i kråksången är att fast hon är så jäkla i gasen så gör hon finna skiften, super fin ruta och en perfekt dirigering, fjärren är aldrig perfekt men den tar sig. Imponerande får man nog lov att säga.

 

Såg en liten filmsnutt från Maria Brandel. Var bara tvungen att avsluta med den. 

 

 

Så här såg det ut : Ställ ut något att gå runt - kasta ut en leksak en bit bort från "gå runt saken"  - skicka hunden på att "runda" - Hunden springer i full fart runt när den är på väg mot dig säg varsågod till leksaken du kastade ut - hunden kommer in och leker med dig...........Till slut gick det även för oss. 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Jeanette

10 september 2015 13:56

Snubbla på sina egna tassar fick en väldigt tydlig mening

 
Marie, Love&Carma

Marie, Love&Carma

11 september 2015 06:42

Ja du såg det med egna ögon ;-)

http://mia-co.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sussie o Vinna

12 september 2015 15:50

Verkar som att Carma och Vinna är släkt ibland;-) Kul övning förresten:-)

 
Marie, Love&Carma

Marie, Love&Carma

13 september 2015 18:45

Absolut, det märks ;-)

http://mia-co.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards