Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 10 juni 2015

Tävlat

Av Marie - 10 juni 2015 06:53

Kommer så väl ihåg dom första tävlingarna med Love, jag var fasiken eroforisk. Kommer ihåg när jag ringde uppfödaren för att berätta hur det gått, hur galet glad jag var och så nöjd och stolt över mig och min hund. 


Idag är jag lika glad och stolt men inte alls i närheten av erefori. Tänk vad tävlingserfarenhet och ålder kan göra en lite mera samlad. Men sen är tävlinsbiten för mig lite mera omfattande i dag en var den var när jag tävlade med Love. Då tog jag en klass i taget och tänkte väldigt mycket "tävling" i dag är min kunskapsnivå på ett annat plan och jag ser det mer som en information på vad som vi ska träna mera på. 


Tävlingen i går var lite knepig, två planer precis bredvid varandra så när jag gjorde inkallningen så gjorde tävlings kompisen fjärren. Ställde till det för vissa. Carma jobbade på bra, tyckte hon var lite flåsig men det var ju varmt.


Vi började med ff som var okoncentrerat och inte alls så bra som det varit sista gångerna, kanske blev hon påverkad av mig som var lite obekväm pga. dom som stod i våran ring. Inkallningen där fick vi ett jätte dåligt ställande med sned ingång. Dirigeringen perfekt och vittringen gick hon över pinnarna flera gånger - hon gör så ibland tänker inte ändra på det, jag vill att hon ska vara säker och krävs det den typen av sortering så får det bli så.


Sen byte av ring - Carma uppfattade blicksnabbt att vi var på väg ut ur ringen men tävlinsledaren räddade upp situationen och började kommendera in oss - Jag rätade upp mig och kommenderade fot, ett ord jag använder väldigt sparsamt. Carma var så nära att gå mig ur händerna - men hon tog mitt lite allvarliga sätt och jag kände direkt att hon var med - häftigt, tänk vad vi som förare utstrålar.


Där inne var det Zäta där första skiftet var sitt - hela den där delen med ring byte för att sen ta ett sitt kändes lite knepigt. Men hon klarade alla delar fint och jag med. Rutan perfekt, hopp apport jätte fint men lite slarvig vid ingången. Fjärren var som vanligt en rysare, men en 8:a lyckades vi avsluta den med. 



281,5 poäng och massa information. 


 






 
 
Ingen bild

Lena och Sålätt

10 juni 2015 10:07

Grattis till er båda:-) Det brukar generera något gott till Carma, eller hur? Eller fick hon nöja sig med rosetten i håret.

 
Ingen bild

Mia&Carma

10 juni 2015 11:31

Hahaha Lena såklart hon fick- Carmas belöningar går inte av för hackor 😄😄

 
Ingen bild

Sussie o Vinna

11 juni 2015 14:22

Grattis igen till er! Kul att läsa om hur ni hade det på tävlingen och hur känslan var. För känslan är verkligen viktigast:-)

 
Marie, Love&Carma

Marie, Love&Carma

11 juni 2015 19:54

ja så sant Sussie - det är verkligen så :)

http://mia-co.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards