Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Tävling

Av Marie - 1 februari 2015 19:15

Tävling i dag i Viksbers ridhus, domare Mikael Ivanov -  Carma och jag var i ett härligt mod och det visade sig var en fin kombo. 

Dom detaljerna och för den delen helheten som vi haft problem med tidigare flöt på fint. Inga missade skiften i Zätat, bra nerläggande i inkallningen, inga lätta armbågar, inte helt 100 i fjärren, finns en del att slipa på där MEN hon hade nog det bästa tävlings fokuset på väldigt länge - hon var inte helt borta i belönings tänk, och hon var med från första stund  i programmet. 


Jag tittar ju aldrig på poängen när jag tävlar men när jag gick av planen så kändes det så bra - Vi hade haft kul på planen och så har jag aldrig känt förut, inte på det sättet. Och i vårt fall är inte poängen viktig, jag tävlar ju mest för att Carma mår bra just nu och jag lär mig massor varje gång. 



I dag tar jag med mig en hel del av erfarenheter - allting blir bättre om man inte är nervös och en lite mindre spidad Marie är att föredra, det tycker även Carma    

270,5 poäng och en först placering av 10 ekipage   Blev så förvånad att vi vunnit så jag var tvungen att fälla en tår - Härligt 


 







 
 
Ingen bild

Lena och Sålätt

3 februari 2015 13:39

Grattis till ytligare ett 1:a pris i elitlydnaden och kanske till ett nytt projekt i Mini.

 
Marie, Love&Carma

Marie, Love&Carma

3 februari 2015 20:05

Tack Lena :)

http://mia-co.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards