Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Inte bryta blicken

Av Marie - 29 januari 2015 12:44

Vill inte att carma ska bryta blicken efter en godisbelöning i friaföljet om jag inte säger annat. Vill egentligen inte att hon gör det i en bus belöning heller. Blir det ett varsågod ( stick iväg till en extärnbelöning) Vill jag att hon direkt vänder upp och tar kontakt med mig. Tycker att det börjar att se bra ut, carma är väldigt duktig.


Har så klart börjat att kolla in den "svartvita" hur hon är. I det här avseendet med att bryta blicken och skräp mellan belöningarna har vi mycket att jobba med. Hon gillar koner och dom stirrar hon lite mer än önskvärt på   Hon är väldigt utåtriktad mellan moment och efter belöningar, men en riktig arbetsmyra. Mini och Jenny  har varit med i talang för några år sedan och två första pris i eliten har dom.  Men nu har jag fått tillåtelse att göra vad jag vill - vilket kan få igång vem som helst, allra helst mig    Belönings signalerna är redan inlärda - det gick läskigt fort. Nu kikar vi på dom små andra detaljerna. 


Ser det här som ett litet studie syfte för egen del och för Minis del är det säkert både utvecklande och annorlunda. 


 

   

 
 
Ingen bild

jenny

30 januari 2015 11:38

I trust you dear..Mini är i goda händer och du får träna vad du vill bara hon är lycklig ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards