Carma och Cat

Alla inlägg under februari 2014

Av Marie - 28 februari 2014 06:58

Vet att jag var lite kryptisk i förra inlägget, men ibland blir det så   Nu måste jag berätta om min kvällsaktivitet på torsdagar. Jag är så imponerad av mig själv . Gick en introduktions kurs i yoga för någon månad sedan (tror jag skrev om det här) Så här efteråt kan jag inte fatta att jag gjorde det,  så helt otypisk för att vara mig   Har ju tyckt att yoga varit trams. Men nu har jag gått varje torsdag säkert fyra fem gånger och det är så bra   . Man bygger upp styrka och stretch utan att det finns risk för att man gör sig illa. Det här var bättre än vad jag kunnat drömma om -  Jag är fast i yogans värld  


 

Kanske ska introducera Carma i yogans värld   

Av Marie - 27 februari 2014 07:35

Brukar ju vara duktig på att skriva här, tycker att det är väldigt roligt. Men sista tiden har det varit skriv stopp vilket beror på att jag inte riktigt vet vad jag vill  - ambivalent, som en viss vän skulle utrycka sig   Och under en period var den här sidan nerläggningshotad   men jag lugnar mig lite med det. 


Ibland kommer man till vägskäl, ska jag fortsätta eller lägga ner eller byta inriktning ?? 

Vill byta inriktning men då har vi för många hinder som stoppar oss - så det blir inte helt bra   

Jag funderar vidare   



 

Av Marie - 24 februari 2014 07:02



Allt blir bra till slut - blir det inte bra är det inte slut   


   

Av Marie - 22 februari 2014 08:06

I går hade jag den stora förmånen att få hjälpa två schäfrar med deras mattar. Slogs av hur snabb hundarnas uppfattnings förmåga var - ja där kan man inte ta sig en funderar på om det ska belönas eller ej. Missar man chansen - så nästa sekvens bjuds det på ett annat beteende,  eftersom det där var nog fel i hundens ögon. Så är ju många hundar i och för sig,  men det här var något extra. Tur att ägarna var så väl medvetna om egenskapen    En väldigt intressant och givande förmiddag    


 



Avslutade dagen i Hundhallen Haninge för träning av egen hund. Fina tränings kompisar och bra musik gjorde det extra bra   

Av Marie - 19 februari 2014 13:23

 

Av Marie - 18 februari 2014 06:54

Tror bestämt att jag har tagit på mig lite för många åtaganden, allt så klart inom hunderiet - det gör inte det hela lättare men möjligen roligare. Kommer nog komma in i det och då brukar sakerna falla på plats och det känns lättare. 


Har länge gått och funderat på att hjälpa till på Botkyrka BK och nu är jag där med hull och hår. Konstigt att allt händer på en gång   Styrelsearbete, träningstävlingar och klubbkläder   Känner att jag kommer vara sysselsatt    Plus att några ekipage  har hört av sig och vill bli coachade,  som sagt bara roliga saker men man ska ju försöka få till lite egen träning med hunden, och sen sköta ett jobb  


 Innan styrelsemötet i går såg Susanne och jag till att träffas - en timmes intensiv träning med hundarna. Stort fokus blev det på metallen - vi fixar och trixar med detta moment,  och det behövs eftersom båda syskonen har problem med att ta den   Tyvärr slutade det med en ond vänster hand   så vi får se hur klipperiet går i dag   


 


Av Marie - 15 februari 2014 09:23

Av Marie - 12 februari 2014 20:55

 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards