Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Fyrverkerier

Av Marie - 22 december 2014 07:29

I kväll måndag kommer det bli ett hejdundrande fyrverkeri ute på Riddarfjärden i Stockholm. DN fyller 150 år.

Det kommer hålla på i 10 minuter och tydligen kommer det inte sparas på krutet. 


Har i många år haft en skottberörd hund vilket ställer till det den här tiden på året. Vi har fått flytt hemmet på nyårsnatten och en vecka innan och en vecka efter nyår blev det inga promenader på kvällarna, här där jag bor vågar man knappt gå utanför dörren när det börjar skymma med risk för att komma i ett fyrverkeri regn. Love som är hunden jag pratar om satte ihop mörker med smällare så redan på hösten när det började skymma valde hon att inte gå promenader på kvällen.


Man blir själv lite störd av att ha en skotträdd  hund. Vet många gånger då jag hört att dom börjat smälla redan inan jul men det är det ingen annan som reflekterat på. Love var såklart den som visade att så var fallet, hon stannade, lyssnade och vill direkt gå hem. Det viktiga var ändå hur jag betedde mig - lugn, oberörd och så där lagom nonchalant, inte för att det hjälpte men man vill ju ändå vara en god ledare.  Det värsta är att man blir ju så jäkla förbannad på dom idioterna som smäller. Håll er till nyårs natten. 


Kan tycka att DN hade kunnat lagt pengarna på något bättre än fyrverkerier 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards