Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Tränings tävling

Av Marie - 30 januari 2014 08:08

Norsborgs Lokala Kennelklubb är en liten klubb som drivs av glada hundmänniskor. Har vetat om att den finns men inte lagt ner någon möda på att kolla var eller hur den är. När jag väl tog tag i saken blev jag glatt överraskad. Fin plan, Plogad så här års och lampor på kvällen    Kan knappats bli bättre. 

Års avgiften är 175 kr - jag betalade in och fick vara med på deras träningstävling som anornas sista onsdagen i varje månad. Nu visade det sig att Eliten i lydnad var överkurs, dom brukar inte ha sådana ekipage så ofta.  Zätat var helt nytt och lite annat MEN jag var medveten om att det kunde bli så,  så jag var förberedd.  


Tog med en lapp med fem moment som skulle göras. Zäta, inkallning, rutan, fjärr och vittring. Domare fanns på plats och tävlingsledare. Tävlingsledaren var en stor karl i skoteroverall och en gigantisk mössa på huvudet   Carma var bara tvungen att undersöka honom när han kom fram med vittrings pinnarna, hur läskig eller inte är han ???, jag lät henne hållas   . 


Upptäckte att det var något konstigt med Carmas tass precis när vi ska gå in - hann inte kolla, men den besvärade henne i Zätat, ett missat skifte - inkallningen gick fint   - rutan som en dans - fjärren, gjorde alla skiften lugnt och fint inget strul - vittringen inget att säga, till och med rak ingång   


Kul att det gick så bra - vädret var ju helt galet   kallt och blåste storm. Carma lika taggad som vädret  

 




 ………Tassen, när vi kom hem upptäckte jag att hon var alldeles röd och väldigt besvärad av den   Men det är inget konstigt Carma har varit sämre i klådan nu när det blev kallt och blåsigt. Vi sprejar saltvatten och tar zink salva så brukar det ordna sig   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards