Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Tävlat

Av Marie - 15 september 2013 15:27

Då har vi kört en tävling till. Carma kändes stabil i gruppmomenten, känns riktigt bra att hon vid det här laget vet hur dom fungerar och är trygg och uppmärksam. 


Träningen som vi gjort på ingången på plan och ff bakade vi i dag in i tävlingen med hjälp av Jeanette. Funkade super bra, SÅ ROLIGT!!!   Tror Carma och jag fick till våran snyggaste ingången någonsin och det gjorde att resten av ff:et gick som en dans 


Stora problem med läggandena   dom kommer både i inkallningen och fjärren, riktigt trist. Missade ett skifte i Zätat - ja det var väll det som var skit och man kan nog säga att det är samma missar hela tiden. Jag måste träna helt fel  eftersom jag inte får till det.   


Fick poäng på både rutan och dirigeringen i dag   Hopp apport känns stabilt.............   vi tränar vidare 



     



 
 
Pia

Pia

17 september 2013 14:37

Grattis till 1:a priset!! :-D

http://www.khemosabi.kennelsida.se

 
Ingen bild

Mia,Love&Carma

18 september 2013 06:27

Jamen tack, den lilla detaljen glömde jag att skriva :0 tyckte tydligen inte det var så viktigt ;-) inlägget blev mer om alla delar runt om ;-)

 
Rebecca

Rebecca

25 september 2013 17:58

Ni är så sjukt duktiga du och Carma. Har sett er på flera tävlingar förra året och under denna säsong och måste säga att ni är absolut en av de anledningarna till att nästa hund blir en jaktgolden. Allt ni gör ihop ser så otroligt roligt ut att man önskar att man kunde hålla på med lydnad heltid :-)
/Rebecca

http://workingterrier.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards