Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 10 juli 2013

Öppenklass prov

Av Marie - 10 juli 2013 11:44

Liv fick jag i hunden och regnat har det gjort, vräkt ner närmare bestämt  . Var lite orolig i morse att spåret skulle regna bort, men det krävs tydligen ganska mycket mer för att det ska hända   Men temperatur skillnader var det sa domaren. Super torrt och varmt när spåret lades 26grader och mycket kallare och väldigt blött när spåret gicks 17grader. Hur hunden uppfattar det kan man bara spekulera i men Carma klarade det fint.


Vi fick en svårighet till och det var levande rådjur i spåret, när Carma började vinda dom( då var jag inte glad över hennes fantastiska näsa) så trodde jag nästan det var kört, vi kommer ner för en slänt till en jätte äng spåret går till höger utmed ängen och vad står där om inte två rådjur   Carma vindar in dom men väljer att vinkla höger och fortsätter med den minde levande doften   Drog en lättande suck, fick en till liknade incident uppe på en höjd men hon valde spåret igen   Det där tycke domaren var så snyggt så det blev HP, lite extra roligt.   


Domarens ord : Ett utmärkt spårarbete, vindar ett rådjur som observeras. Klarar att spåra det lagda spåret.

Väl förd Grattis. En etta med HP

 

 

 




 
 
Pia

Pia

10 juli 2013 13:28

GRATTIS - kanonbra jobbat!! :-)

http://www.khemosabi.kennelsida.se

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

10 juli 2013 14:31

Tack :)

 
Mia

Mia

12 juli 2013 23:43

Grattis :D!

http://www.lyxlirarens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards