Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Fästing tider

Av Marie - 30 april 2013 19:10

Det mesta av min tankeverksamhet går för tillfället åt till Carma och hennes klåda. Inget nytt under solen egentligen, det har säkert vart så i ett halvår. Men nu kom ett problem till, dom här eländiga fästningarna. 


Carma har enligt dom ett fantastiskt gott blod. Hon är rena smörgåsbordet. Har provat snälla alternativ som bärnstenshalsband, B-vitaminer, schampo mot fästingar osv. men inget funkar. 


Problemet är att jag behöver schamponera henne cirka 3 gånger i veckan för att klådan inte ska vara för jobbig. Har upptäckt att det är det bästa av alla knep man kan ta till med en kvallsterallergisk hund. Hon kliar sig ändå men inte lika ihärdigt. Provade frontline förra året och tyckte det var bra men i år med alla schamponeringar funkar det mindre bra. 


Nu har jag bestämt mig för ett alternativ som var helt otänkbart för ett år sedan,  Scalibohalsband. 

Har kommit fram till att det är det enda alternativet. Då kan vi både bada och duscha utan problem.

Det är som att välja mellan pest eller kolera - än så länge verkar det fungera. Man har ju hört om alla biverkningar det kan ge. Men vad gör man ???



 

Renaste hunden i Sätra  


 
 
Katarina

Katarina

1 maj 2013 13:51

Det körde jag också förra året, scalibor, och det gick jättebra! Lycka till i Norge förresten, antar att du ska dit igen. En av mina bästa kompisar är med i talangruppen nu förresten, Sandra med Vide. Kram

http://www.helahunderiet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards