Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Ledig torsdag

Av Marie - 25 april 2013 19:09

Att få vara ledig mitt i veckan är fantastiskt. Tycker det skulle vara obligatoriskt för alla heltidsarbetande   

Jag har turen att få bestämma själv hur mycket jag ska jobba vilket är en uns. Men det här jobbet som frisör har sina nackdelar, dom är inte många men det finns en som är riktigt besvärlig. Min kropp,  jag har ont både här och där. I 10 års tid har jag gått hos naprapat en gång i månaden. Han håller ryggen och nacken i ett bra  skick. Ibland när jag kommer har jag ont överalt medans andra gånger mår jag riktigt bra. 


I dag har jag provat något nytt - jag har varit hos en osteopat. Vad jag förstår så jobbar dom lite annorlundare än en naprapat 


All osteopatisk behandling baseras på osteopatins 3 grundprinciper:

-       Kroppen är en enhet.

-       Struktur och funktion är ömsesidigt relaterade.

-       Kroppen har självreglerande och självläkande förmåga.


Vilket fall som helst så kändes det så bra - när jag åkte därifrån så upptäckte jag att jag andades mycket bättre än tidigare, det var inte lika tungt   Tänk vad man vänjer sig vid vissa saker, jag har trott att det berott på alla färgningar och permanentvätskor som jag andats in under alla år, det kan ju göra vem som helst lite tungandad ................... Ska tillbaka om tre veckor, ska bli intressant att se fortsättningen.


Träning av hund ligger så klart överst på min lediga tid. En tur till klubben på onsdag kväll med Jeanette. Platsliggning med skott men även lydnadsträning. Detaljträning och en liten länk. Vi sliter just nu med hopp apport. Trä funkar så fint men metallen är inte rolig. Ett problem vi haft sen jag introducerade metallen för länge sedan, visst har den utvecklats och till och med blivit bra men inte 100% vilket det kanske aldrig blir - men vi jobbar på   


Torsdagen, träning men med Sandra. Punkt tränade vissa moment avslutade med ett dummysök. 

Trevlig ledig tid och i morgon är det arbete igen   




 

Kolla kolla vad jag har   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards