Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Sök

Av Marie - 13 april 2013 20:04

Då har vi provat på sök för första gången. Botkyrka BK har anordnat en helg där alla medlemmar kan träffas och träna ihop. Här fanns möjligheten att få prova på någon ny gren, eller köra en gammal van och beprövad. Carma och jag valde sök på lördagen och lydnad på söndagen.


I sökgruppen på lördagen var vi 6 stycken tre av dom var nybörjare och tre var riktiga sök nördar. Förmiddagen gick Carma och jag ut som nummer 4:a. Carma var väldigt tveksam..........Tror inte hon riktigt greppade vad som förväntades av henne. När hon väl såg att jag följde med en bit så drog hon till figgen och tog emot belöningen som var med kamp och godis - inga problem. Det var första biten ut som var jobbig, törs jag, liksom frågade hon??? när vi var klara och tog oss ner till bilen vände hon sig om flera gånger och tittade upp mot det hållet vi kom, kliade sig i huvudet och riktigt funderade såg det ut som...........det var inget spår?.............inget uppletande??...............jakt?????näääää ................jag fick leta människa??? Konstigt??



Efter lunchen körde vi ett pass till. Första skicket var som på fm. Men sen var det som om polletten trillade ner och dom sista skicket blev riktigt bra. Hon släppte mig och sprang fram helt själv.   


Det här är nog jätte bra att bygga lite mer självförtroende på. Kampa och umgås på slutet var inga problem utan det var det där att lämna mig, för lite läskigt var det att dom låg där i skogen och gömde  sig - super skumt  



   

Det luktar som det är något där ute 


 

Du följer väl med??


 

Super skumt, vad gör du där??



Tjohooo inte så dumt en då



 

Riktigt latjo   



I morgon är det lydnad och det är ju vi lite mera hemma med   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards