Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Skoj kedja

Av Marie - 14 februari 2013 07:46

Så här efter tävling så finns det ju alltid en massa att träna på. Mycket kommer fram, både det som är stabilt och även sånt man tror är stabilt men det visar sig på tävling att det höll inte.  Man får ett kvitto på hur träningen har varit. Det var något jag lade fokus på innan söndagen. Kommer hon att ploga i ff?, ligga ner med hakan i inkallningen?, hitta rutan? kunna ta sig ut från plan någorlunda tillsammans med mig ?. Dom här detaljerna fick mig att inte bli så tok nervös plus att det kändes  inte så jätte viktigt med ett första pris, det låg inte som prio ett.


Som Lotta Liusson sa till mig, när jag berättade att SLCH var mitt mål.......- Hur gammal är Carma? .........- snart 3 år, sa jag...........- och hur länge ska du tävla henne?.............tills hon blir kanske 8-9 år? ...............-då har du många år på dig att bli SLCH   och hon har så rätt det är ju inte det som är målet, jag vill ju komma längre en så. Det viktiga är att få programmet så stabilt och bra det bara går, championatet får komma på vägen. Tyckte det var en avslappnad tanke, 


Lotta och Anders som håller i talangtruppen är otroligt bra i sådana här frågor, man känner aldrig någon press från dom. Den skaffar man sig själv, om man inte håller tankarna i schack.


Nog om det   Vi har som sagt tränat på. I tisdags var vi i inomhushall och i onsdags utomhus. Onsdagens träning fick innehålla en skoj kedja. Dom här kedjorna har vi kört med redan när Carma var liten. Jag älskar att hitta på dom , Carma tycker det är spännande och blir gärna lite extra taggad vilket syns på filmen,  tugg på vittrings pinnen, som hon aldrig gör annars och lite annat tjafs i rutan och fjärren MEN det får gå igenom. Tanken är att vi tränar på uthålligheten och lyssna - ha inte förutfattade meningar om vad som komma skall.









 
 
Matilda

Matilda

14 februari 2013 10:07

Vad kul med "skoj kedjor" had enog verkligen passat min lilla råtta. Ska nog börja testa det. Tack för inspirationen :-)

http://www.aquaseers.se

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

14 februari 2013 18:14

Håller med ser jättekul ut:-) Måste testas:-)

 
Ingen bild

Jeanette, Sly & Maya

15 februari 2013 09:24

Smart & roligt upplägg! Hon har en härlig glädje i allt hon gör din Carma :-) <3 Kul & se :-) Kram från oss!

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

15 februari 2013 13:37

Kul att man kan få inspirera ;-))

 
Eva-Liz

Eva-Liz

16 februari 2013 18:35

Lånte kjeden hos deg og testet den i dag:) Den var kul:)

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

16 februari 2013 18:47

men va roligt Eva-Liz;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards