Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

HÄRLIG TRÄNING

Av Marie - 24 september 2012 21:03

Nu har vi kedjat Eliten för första gången, känns enormt häftigt. Tänk vi har kommit hit     . Vi höll ihop bra, känslan var fin och Carma tyckte det var kul. Alla momenten börjar sitta, nu behöver  vi "bara" få lite mera rutin, om vi nu ska ut och tävla ? 

Lite mera träning i Peppning och pysning. Kanske mest pysning när det gäller Carma, som inför vittningen. Där vill jag att hon pyser ut men inför hopp apport vill jag att hon taggar upp. Roliga saker att träna in och lägga tankar på 


Det bästa med hundträning är alla tankar man lägger ner, planeringen, detalj träningen som är så galet roligt. Och så till slut helheten


Carma och jag håller just nu bla. på med fjärren, ändrar om och tar tillbaka lite som  tappats på vägen. Vi tränar inte bara på skrifterna i fjärren utan också  på att tok stirra på varandra i fryst position. Faktiskt något Carma tog initiativet  till - och jag hängde på,  ibland belönar jag med godis ibland ett nytt skifte   


Kon skicken är något som måste belönas upp, hon vill gärna glömma bort att konen finns och i stället sticka direkt till apporterna, blir då väldigt vid om jag inte stoppar rätt. Nu har vi lagt fokus på konen och i går gjorde vi en test, vi ställde upp oss och jag kastade ut apporterna (så gått jag kunde) ...............plätt lätt tyckte Carma och stack till kon   Jag tror hon har fattat   



Hon är ju så tacksam att träna med. Otroligt glad och gillar när jag hittar på lite nytt. Vilket passar mig som handen i handsken. 



 







 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

26 september 2012 10:01

Vad är det jag läser? "Om vi ska ut och tävla" du är rolig du Marie;-) Nu börjar det närma sig söndag, vi kan väl höras om vi ska samåka?
Kram Sussie

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

26 september 2012 15:04

men jösses, hur har jag skrivit och ett litet ? till och med ???? konstigt?? - måste ha varit lilla mia den försiktiga som tog över tangenterna för en sekund ;-)))
Vi hörs och bestämmer :)))
Kram

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

26 september 2012 19:47

"om vi ska ut och tävla" - hihi, klart ni ska tävla! Ni kan ju inte missa det roliga ;)
Kram

http://www.jennytanghoj.blogg.se

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

27 september 2012 12:31

Nja Jenny det är inte så säkert, vi kanske harvar på och bara tränar...vem vet ;-))) det är ju också väldigt roligt.
Kram på dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards