Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

LEKTION 3

Av Marie - 14 september 2012 06:47

Jakt kurs i går kväll   Lika kul den här gången. Först började vi med markeringar åt höger, vänster och rakt fram . När alla hundar hade hämtat hem var sin dummies på dom ställerna så skulle vi börja med att skicka dom på en riktnings pinne, blåsa stopp signal och sen dirigera dom till ex. Höger . Nästa gång samma men till vänster. Sista gången rakt fram, just rakt fram är något Carma aldrig gjort förut. Men hon fattade  


Jag brukar ju skoja och säga att jag måste reklamera Carma tillbaka till uppfödaren, eftersom hon drar i kopplet så förbaskat, trodde det skulle ingå i priset att dom kunde gå fint  Men det här med jakten var absolut något som ingick i priset .............tänker inte reklamera, hon får dra i kopplet  


Ja inte vet jag men Carma bara kan. stopp signalen satt helt perfekt och när jag pekar med hela handen fattar hon och springer. Tycker själv det ser ut som jag tränat hela veckan lång, men så är ju inte fallet. Hinner inte med att träna jakt just i dags läget, det som blir blir på kursen ( kan tyckas tokigt nu när vi går kurs)  Men det kan bero på att jag lagt ner lite extra träning på lägre spåret som ska tävlas i helgen.

och lydnadslydnaden slipar vi ju på mest av allt.

Vi avslutade kvällen med ett sök, Carma sätter på nosen direkt enligt Katrin, här är vårat problem avlämnandet, Carma vill gärna att vi kampar med dummisen när hon kommer in........................... ser inte bra ut   


Men i och med den här kursen har jag ju lärt mig massa roliga övningar som vi kan köra på promenaderna. Plus att jag förstår lite bättre hur det fungerar. Och jag har gjort Carmas liv väldigt roligt, för hon älskar det.

Tror hon tänker, äntligen börjar trög tanten fatta     

 
 
Pia

Pia

14 september 2012 13:23

Superkul att det går så bra med jaktträningen, men jag håller med Carma, ska det behöva ta 2,5 år innan polletten trillar ner?? Haha, reklamera gärna när som helst, den där hunden har jag inget emot att ta tillbaka;-)) Själv har jag en snart 4-årig helbror som a l d r i g har dragit i kopplet... du vet, det handlar om skräpet som sitter i andra änden av snöret;-))

http://www.khemosabi.se

 
Marie

Marie

14 september 2012 14:08

Var rädd för att du skulle säga så ;-)))

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards