Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

TALANG LÄGRET

Av Marie - 26 februari 2012 19:48

Då var vi hemma efter en super helg, jag är så nöjd. Stämningen har varit hög, mycket skratt, jätte trevliga människor och massa inspirerande hundträning. Tror inte det kan ha blivit bättre TACK ALLA!!!!!!


Upplägget den här gången blev lite annorlunda en tidigare läger. Vilket visade sig vara en hitt.

Fredagen tog Anders K ordet och pratade om uthållighets träning. Länka moment, tänka flera varv, köra på tills det blir fel osv. Mycket kloka ord som man behöver bli påmind om eftersom det är så lätt att man bara kör på med detaljträning och det håller ju inte i långa loppet.

Den största nyheten var nog att Maria Brandel kom på lördagkvällen och pratade om att "Prestera på beställning" .

Hon pratade om massa intressanta saker bla. Hur skapa jag en bra känsla för mig och min hund på tävlings mässiga sammanhang 

Att det inte är så allvarligt, målet är i horisonten och allt på väg dit är träning.  

OCH

Tävling är ett sätt att checka av var man ligger på träning.


Hon pratade om grundträning, detalj/moment, kedja/helhet, tävlingsträning, och mycket mer

Dom här föreläsningarna med Maria och Anders tycker jag var super bra, tycker jag fick med mig en hel del nya saker hem.

Lördagen gick vi igenom några moment på morgonen FF, apportering, Inkallning efter lunch blev det uthållighets träning 

Carma och jag körde ingång på plan, vittring, kort ff, rutan x2, jätte intressant att se hur hon klarade det, ingen belöning förns i rutan på andra varvet.......jo men det gick fint     


Lördag morgon fick vi börja med just  "prestera på beställning". Vi fick själva välja några moment till en kedja på 3-5 minuter, och tävlings mässigt visa upp den för Maria. Sen fick vi fead back och några rader om hur hon upplevde oss,  för att ta med hem. Carma och jag bestämmde att vi skulle göra sättande under gång, kort ff och en slät trä apportering.

Allt gick bra, jag blev inte nervös vilket var mitt mål. Carma gjorde ett fint ställande   istället för sitt men det är sånt som händer, vi jobbade vidare. 

Maria tyckte : Glad & Korrekt förare, fint fokus   



Den här helgen har verkligen varit super, måste få säga det igen och det ska bli så kul att få träffa dom här tjejerna igen i Landskampen mot Norge i Juni. Tänk vilken tur jag har som får vara med här i Talang, Jag är så nöjd och glad  

   Va vore livet utan Carma 


Mer bilder kommer!!! 

 
 
Mia

Mia

27 februari 2012 10:56

Låter som att ni har haft en fantastisk och intressant helg :D! Heja heja er, nu blir det stensatsning för landskampen mot norge så ni visar dem var skåpet ska stå ;)!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Katarina och Fixa

Katarina och Fixa

27 februari 2012 13:59

Ja tänk vilken tur att det blev ett till läger för oss båda! Vilken energikick man fick! Kram

http://www.helahunderiet.se

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

27 februari 2012 16:27

Det var kul att träffa er!! Nu får vi lov och satsar vi inför landskampen ;))
Kram

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko och Vinna

27 februari 2012 18:55

Åh vad roligt och lärorikt det verkar ha varit:-)
Kram Sussie

 
Pia

Pia

28 februari 2012 15:27

Vad härligt det låter! Jag gläds med dig:-) Kram, Pia

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Mamma Gunilla

28 februari 2012 21:52

Mia när jag läser din helg så har du fått så många fina intryck som du tar med dig hem.Med andra ord roligt o lärorika dagar.Kram mamma

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

28 februari 2012 22:34

Vilken toppenhelg! Din entuaism lyser :-) Fint fokus på filmen av er båda! Kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
Marie

Marie

1 mars 2012 07:24

Tack alla - kul att ni tittade in ;-)))

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards