Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

VI HAR EN PLAN

Av Marie - 10 januari 2012 20:04

Och tänk va skönt det känns. Tyvärr så är det ju så här att när en månad har gått efter operationen  och Carma "ska" vara okej så kan inte vi bara börja attt köra på som vanligt. Vi har en rygg vi måste tänka på. Den har nog chanserats efter operationen, och jag tänker inte chansa och bara köra på.


 En månads uppbyggnad får det bli och nu ska vi prova tread - mill. Gå på löpband i vatten. Datum är bokade och vi börjar väldigt försigtigt första veckorna men spurtar till det på slutet av månaden ;-))


Tror det blir bra,  Charlotte som har hjälp mig och Carma tidigare med ryggen kommer nu guida oss även denna gång så det blir så bra som möjligt.



 



I dag tar vi lite längre promenader än vad vi gjorde i början, vilket är jätte skönt. Spelar spel och kör lite fot och vittring på nära håll. Allt för att Carma ska hålla sig på mattan. Äta ben är annars en kanon sysselsättning, råa köttben,  båda hundarna älskar dom.




 



  

 
 
Matilda

Matilda

10 januari 2012 21:49

Vad härligt att ni ska få börja så smått igen, ser fram emot att följa ert 2012

http://www.aquaseers.se

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

11 januari 2012 13:44

Härligt att ha en plan! Ben är smaskens:-)

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

11 januari 2012 19:16

låter som en superbra plan! Treadmill är jättebra!!
Förresten vill du fortfarande vara med på mitt och Kex lilla projekt?? :)

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

12 januari 2012 19:23

sv; hade en några sånna veckor jag med. Då kändes det som om ingenting gick bra så jag tappade suget helt. Men det kommer tillbaka snart!
Kex gjorde en liten annan kastrering än Carma. Hon gjorde en titthålskirurgikastreation (oh, långt ord. Heter det ens så??) Så dom öppnade inte buken på henne utan gick in med en kamera och så. Där med behövde inte hon lika lång återhämtningstid som en tik som blir kastrerad som vanligt. Vi körde igång lite smått andra/tredje veckan igen :)

http://www.posiitiv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards