Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

NU JÄKLAR!!!!

Av Marie - 4 januari 2012 19:06

Fy vilken vecka och vilken dag, ville bara dra något gammalt över mig. Men det var bara och jobba och hålla skenet uppe.


Tankarna har så klart varit hos Carma, skulle det vara blod i urinet? eller tänk om sfärocyterna var kvar?....vad händer då??? tänk om  vi måste börja med cortison............listan kan göras lång om vad jag har tänkt.


Var så duktig och tog urinprovet redan i morse, ställde burken i bilen så den skulle hålla sig kall.

Klockan 15.10 ringde dom från Animalen och undrade var jag var?? Jag hade tydligen tid 15.00 men i min almanacka stod det 16.00??? körde som en galning till Södertälje varpå urinburken välte och nu har jag kiss i framsätet :( ..........Locket var tydligen inte  helt på

Men lite var kvar, tack och lov - och det räckte för analys ;-) blodprov togs sen gick vi in i undersökningsrummet för ultraljud sköterskan hinner inte mer en lägga madrassen på bordet så hoppar Carma upp och slänger sig på rygg men benen i vädret - jösses så söt hon var, hon hade varit med förut ;-)



Allt var bra, sfärocyterna var i dag 1- sist 1+ . Troligtvis kommer dom försvinna helt, inga konstigheter på ultraljudet, och urinet var fritt från blod.........TJOHOOOO va skönt


Nu behöver vi inte komma tillbaka för det här något mer, om det inte händer något (vilket det inte kommer göra)

Ett jätte tack till värdens bästa veterinär klinik jag är så jätte nöjd med dom, alla har varit så gulliga :)



Nu ska vi sakta men säkert bygga upp kropp och själ och sen får ni passa er för vi kommer vara grymma   

 
 
Mia

Mia

4 januari 2012 21:47

Åh vad skönt att allt såg bra ut! Heja heja er :D!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

5 januari 2012 07:49

Helt rätt inställning!!! Kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
Lotta & Siri

Lotta & Siri

5 januari 2012 09:22

Bra sagt Mia!

http://www.levhund.se

 
mia,love&carma

mia,love&carma

5 januari 2012 11:55

hahah ja jäklar va jag tog i ,-))) men jag sa inte vad vi kommer vara grymma på ;-))))

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Sandra & Jade

5 januari 2012 17:12

Ni kommer vara grymma på allt ni gör :) Det är helt enkelt så ni är! För inte skulle Carma vara en sån fantastiskt hund utan sin fantastiska grymma matte?!
Kram

 
Ingen bild

Jeanette & Acke

8 januari 2012 14:58

Instämmer i föregående talare :-)) Inte så mycket annat att säga, mer än att jag önskar er ett underbart härligt 2012.
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards