Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

LÖP x 2

Av Marie - 23 augusti 2011 21:04

   Då har en löptik raskt ökat till två löptikar    Vilket är väldigt förvånade.

Love löpte sista gången 2008 sen dess har hon tyckt att det varit onödigt eller så har hon haft någon annan tanke ?? När Kenzo kom till oss löpte dom en gång tillsammans sen löpe inte Love något mer. Jätte skönt i och för sig för hon blir så trött och hängig men det har känts lite konstigt. Men nu tyckte hon tydligen att hon skulle hänga på reterivern     




  Numera går dagarna ut på att checka av hemövningsprogramet jag fått utskrivet av sjukgymnasten Charlotte - vilket inte är någon lek


Massage innan vi stiger upp i sängen CHECK, nomesele med kätting 10 min på morgonpromenaden CHECK, klövjeväska på lunchpromenaden CHECK, benlyfts övningar innan middagen CHECK, dagen är inte slut där men jag ska inte trötta ut er med mera CHECKANDE. Ja jag säger phuuu  ska det vara så jobbigt att skaffa lite muskler på en sötnos, den som verkar lida minst av detta är Carma hon är  lika glad ändå. Ja jag säger att det är tur att det inte är Love som ska ha en kätting bakom sig på promisen - det hade aldrig gått ( den rasslar fint)


Har även simmat henne i mälaren några gånger 2 min x3. Vilket har gått jätte bra, hon fattar att hon ska simma en bit ut tills jag säger till.  Hon är så ambitiös - CARMA INTE UT I FARTLEDEN, får man roppa ibland


I går var vi jätte busiga och träffade Jeanette för lite träning Carma sken som solen i karlstad och jag med   .  Vi kollade igenom alla lugna moment vilket såg bra ut..................... nä nu ska vi ut och valla kättingen, IGEN

HEJ DÅ !!















 
 
Ingen bild

Lena och Ella

24 augusti 2011 10:22

Här åker jag till rehabkliniken och tror att vardagen ska bli som vanligt med träning och promenader. Ingen lös hund men fick öka på 2 utav promenaderna till 30 min och fortsätta simma, stretcha, massera, gärna lite med novafonen också. Det är vår vardag i 5 veckor. Inte så "tidsödande" som dit program.

 
Ingen bild

Jeanette

24 augusti 2011 17:08

Ja Carma sken visserligen, men matte sken ännu mer. Lite träning kan bota det mesta Kram

 
Ingen bild

Gisela

25 augusti 2011 22:11

Tänk att man känner kättingkvinnan.
Sätraborna sitter numera inne på kvällarna och hackar tänder. Vad är de som sker utanför vårat hus? Vad kommer att hända härnest???

 
Love

Love

26 augusti 2011 20:19

Lena : men nog så jobbigt- fy säger jag för rehab.
jeanette: så är det kram
Gisse: Hahahahah njavi håller till i skogen med kättingen, tror det är bäst ;-))

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards