Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

TALANGLÄGRET

Av Marie - 23 maj 2011 20:08

När jag vaknade i fredags morse så kändes det som att det här med "Talang" inte var någon vidare bra idé. I sådana här stunder önskar jag att man var fullproppad med god självkänsla,  självförtroende och ett jäkla anamma.

Tror att fredags morgonens tankarna hade sätt lite anorlundare ut då,;-)))


Men lite stake är det tydligen i mig för Carma och jag kom iväg ;-)


Samlingen på Fredagen var 17.00, vi åkte hemifrån  i riktigt god tid, tanken var att vi skulle hinna packa upp och ta en promenad i lugnan ro men eftersom vi åkte fel (VÄLDIGT OTIPPAT ;-)) så blev det lite stress när vi kom fram - men vi hann ;-)


Efter lite presentation av Lotta Linusson, Anders K, Anders S och oss  så blev det räckmacka och föreläsning om coaching av Po Lindvall - Intressant och nyttigt


Lördag morgon gav vi oss av till Smedjebacken, en otroligt fin hall med konstgräs . Vi blev uppdelade i grupper - fyra i varje.

Vi tränade på fritt följ,Stå, sitt, ligg under marsch, fjärrdirigering och inkallning.

På kvällen var det gemensam middag och  efter maten föreläste Lotta om hållbar träning hon pratade även en del om detaljer och helhet - Mycket att tänka på  och vid det här laget var mitt huvud fullt av tankar och intryck så det blev natti natti, minglet som stod på dagordningen lämnade vi till dom  som hade ork kvar ;-)


Söndag morgon - 08.45 mot smedjebacken för en liten minitävling.  Carma och jag fick start nummer 7 - Momenten var Frittfölj, Inkallning, Rutan, Apportering.

Efter tävlingen fick man om man ville gå igenom hur tävlingen hade gått med Lotta - jätte bra och nyttigt.

Eftermiddagen ägnades åt träning och snack bla. om störningsträning.

16.00 var vi klara - Carma och jag tackade för oss och återvände mot Stockholm.


Det har varit en jätte trevlig helg, med massor av härliga människor som har delat med sig av sina kunskaper och ideér.

Carma har klarat det här galant - först att sova borta plus att vi hade sällskap av en annan hund och hennes matte i rummet,  tränat i en stor inomhushall med massor av människor och andra hundar i två dagar. Trots allt det kunnat bibehålla koncentrationen, viljan och orken att träna ........

                     Utan Carma hade det här inte varit möjligt   


Till sist lite bilder -  för ovanlighetens skull blev det inte så många :)

jag hade lite annat för mig ;-)))


 

Carma



 

Moira i fjärren



 

Nike i fjärren



 

Carma



  

Mexx


 
 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

23 maj 2011 22:37

Halloj! Härligt att lägret var givande & att du kom iväg - sjävklart KAN ni:) Du har lika dåligt lokalsinne som en annan... tur iallafall att ni hann i tid. Njut nu av allt bra som händer er:) Kram från oss

http://www.starsweepers.se

Marie

24 maj 2011 22:18

Kram tillbaka till dig

 
Pia Fernqvist

Pia Fernqvist

23 maj 2011 23:18

Härligt att det gick så bra!! Tror du inte att alla är nervösa och tänker "vad sjutton har jag där att göra" innan en sån där grej? Alla tror nog att alla andra är duktigare;-) Det här var bra jobbat av dig och Carma!! Kram, Pia

http://www.khemosabi.se

Marie

24 maj 2011 22:18

Så är det säkert ;-)
Jag var nog kanske inte ensammen om att vara lite nervös :-)
Kram

 
Ingen bild

Lena och Ella

24 maj 2011 10:28

Köp en GPS, du kör fortfarande fel. Men vänliga rösten säger "gör om rutt" Hörde den ett antal gånger till och från Fliken:-)
Man kommer fram och i tid. (En som vet)

Marie

24 maj 2011 22:12

har faktiskt laddat ner första GPS:en i mobilen men den ska hjälpa mig i skogen, nästa blir på vägen ;-)))

 
Ingen bild

Jeanette

24 maj 2011 13:59

Utan Carma hade du inte varit där. Men utan dig hade Carma inte varit den hon är idag. Ni är ett toppentema helt enkelt.
Kram

Marie

24 maj 2011 22:10

Så är det såklart, vi kompleterar varandra ;-))
Kram

 
Karin FK

Karin FK

24 maj 2011 22:28

Riktigt roligt att lära känna dig och din otroligt häftiga hund!! Vi andra får se upp om ett tag :D.

http://kfk-education.bloggplatsen.se

Marie

28 maj 2011 18:38

Det var snällt sagt. Riktigt roligt att lära känna dig med, bara måste komma och titta på SM:et stort lycka till!!

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

17 juni 2011 07:59

hejhej!
Gu va duktiga ni är!! Jag undrar lite om det här med talangtruppen. Jag heter Jenny är snart 15 och har en Lagotto, Kex, vi tränar och tävliar en hel del, främst lydnad. Och under våran tid på plan är det några som kommit fram och tyckt att vi ska söka in till talangtruppen. Men jag har kollat på sidan och hittar ingen mejladress och har ingen aaning om när nästa uttagning är. Du som är med i truppen kanske vet?
Kram Jenny och Kex

http://posiitiv.blogg.se

Marie

23 juni 2011 21:11

Tack jenny kul att du tittade in hos oss - jag tror jag skriver svar i din blogg ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards