Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Goda Tips

Av Marie - 14 april 2011 11:10

Får man ju alltid, vissa tar man till sig andra liksom ruskar man av sig -  Nä det där passar inte mig och min hund. Ett återkommande tips som jag får är  - du kanske skulle försöka ha henne lite lugnare mellan momenten  eller  -frågan är om hon ska ligga så där högt i drift, det ser ju härligt ut MEN du ska nog dämpa henne.


Dom kanske har rätt, jag säger inte att det är dåliga tankar  Jag har till och från tänk så själv, MEN dom kan faktiskt ha fel ;-))

Carma är "PÅ" när vi tränar och mellan momenten hoppar hon och studsar ibland mer och ibland mindre. Men när vi ska köra på igen är det inga problem då går hon in i jobbet direkt.

Min tanke ser ut så här, visst är hon mycket det gäller att vara cool lugn själv och inte ryckas med i hennes hoppande man skulle nog kunna bli lite irriterad eller lätt nervös av hennes intensitet om man är lagd åt det hållet, men jag tycket att jag klarar det riktigt bra


Jag inbillar mig att den här hunden kommer ju lugna sig som alla andra hundar.

Hon är ju bara ett år och jag har tänkt att om vi kommer till Eliten så ska det vara med glädje   ;-)

Så länge hon kan koncentrera sig när vi ska jobba så tror jag det kan vara bra att blåsa ut mellan momenten

Och jag tänker inte Lyssna på dom här "tipsen " fast jag kanske borde, utan jag tänker  prova mina tankar och ideer.

Jag kanske kommer till en punkt när jag säger - Fasiken dom hade nog rätt ;-)

Men jag är beredd att ta det då.....





 










 
 
Pia Fernqvist

Pia Fernqvist

14 april 2011 13:44

Vilken jättefin bild på dig och Carma!!
Jag håller med dig till 100% Mia, jag tycker inte du ska dämpa - herregud, hunden är ett år!! Jag kan inte se något fel i att hon visar att hon är glad, och hon har ju redan visat att hon kan slå om och fokusera på det hon ska göra. Det är ju det som är finessen med den här typen av hundar, liksom;-) Jag är glad att du litar på din hund och inväntar mognaden, bra jobbat Mia!
Kram, Pia

http://www.khemosabi.se

 
mia,love&carma

mia,love&carma

14 april 2011 14:12

Tack Pia precis vad jag behövde höra i dag ;-)))
stor kram till dig

http://www.briard.mia-co.com

 
Susann

Susann

14 april 2011 16:44

Vilket härligt inlägg Mia! har själv fått amssor av råd som istället för att driva mig framåt, fått mig att dra mig tillbaka för jag lyssnat för mycket på dem istället för att våga lita på mig själv som det "blåbär" jag är..:)

Nu har jag rensat hej vilt bland tankar och ideer, människor och till och med bytt brukshundklubb och det känns jätteroligt igen! Kanske vågar jag tro på mig själv den här gången och gå min egen väg och precis som du säger så kan man ju alltid säga, jisses de hade rätt om det visar sig så i framtiden men då har jag i alla fall gjort det på mitt sätt den här gången:)

Sköt om dig och Lyckat ill! kram

http://briardliv.se

Marie

15 april 2011 12:55

Va härligt att du hittat tillbaka till det roliga, läste på dn blogg hur du har haft det, jätte trist :-(

men man lär så länge man lever ;-)))
ha det bäst Kram

 
Ingen bild

Lena och Ella

15 april 2011 12:37

Ja som Carma "lever om" mellan momenten så kan det vara svårt att tro att hon kan koncentrera sej inför nästa moment. MEN precis som du säger så knyter Carma snabbt ihop påsen och är såå koncentrerad på vad hon ska göra för dej. Vem känner sin hund bäst och tänket för ekipaget, egentligen? Det måste väl vara föraren.

Marie

15 april 2011 12:50

Ja så är det, men visst kan det vara bra att lyssna på andra också........... Men det är viktigt att man gör det som känns bra för en själv ;-))) syns i morgon!!!

 
Eva-Liz

Eva-Liz

15 april 2011 15:31

Helt enig med deg og Pia:)
Jeg tenker ikke engang på hvor Solan er mellom momentene.Jeg tar det som en selvfølge at han er ved siden av meg.Og det har han jo vist at han er:)Stå på med disse fantastisk glade hundene.

http://www.kennelsoltrollet.com

Marie

16 april 2011 17:08

Tack Eva-Liz, du har så rätt ;-))

 
Ingen bild

Mamma Gunilla

15 april 2011 17:13

Mia!!Du tänker alldeles rätt,man gör det som känns bra för en själv.Prova du dina tankar och ideer, kommer att bli så så bra.Ha de bra Mia kram mamma

Marie

16 april 2011 17:08

Tack Mamma ;-))) Kram

 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

15 april 2011 22:59

Bra där Mia! Som sagt hon är bara 1 år. Ha roligt:-)

Marie

16 april 2011 17:07

Tack Sussie;-)

 
Ingen bild

Gisela

17 april 2011 22:11

Bra tänkt Mia.
Skulle de skita sig så kan du ju alltid köpa en ny hund och börja om från början.

 
mia,love&carma

mia,love&carma

18 april 2011 07:03

hahahaah tur att jag känner dig Gisse, annars hade det nog misstolkats ;-)))
det här är ju vårat stående råa skämt, så fort det lutar åt att gå åt skogen ;-)))
Kram ;-)))

http://www.briard.mia-co.com

 
Jessicah

Jessicah

20 april 2011 21:24

Iver var helt tossig imellan förut också, men det har övergått i att han knappt vill ha beröm mellan momenten längre för dem är belöningen i sig. Han vill bara vidare i programmet och tycker jag är dölöjlig om jag stör med en klapp. ;-)

http://www.vildarna.wordpress.com

 
mia,love&carma

mia,love&carma

21 april 2011 07:35

Har tänkt att ringa dig så många gånger för lite snack - du ligger ju ett år före och lite lika måste dom ju vara. Jätte kul att höra det du skriver, då är jag på rätt tankar ;-))))
tack jessica ;-)

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards