Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Strängnäs BK

Av Marie - 18 september 2010 15:40

Med tanke på hur positiv Love är och hennes vilja att göra sitt allra bästa hon bara kan på tävlingsdagen plus hennes fina attityd på plan så är det min förbannade plikt att vara lika dan som hon  "positiv"  fast vi inte fick till det i dag. Men det är inte det lättaste ska jag säga, besvikelsen är där och biter sig fast.



Men när jag tänker till så har ju så mycket blivit bättre.......

Jag är inte lika nervös i dag som jag har varit och det gör att Love blir säkrare och bättre på plan.

Tycker hon har orken kvar till sista momentet - i början av våran Elit karriär så tog den slut när vi kom till fjärren och det var med nöd och näppe vi fick till slutet.


Love tycker att det här är kul och jag med så fast det inte går "min väg" så kör vi den här hösten och vintern och ser var vi hamnar.....sen tar vi nya beslut   


Vi nollade sittande i grupp i dag - dom andra momenten fick vi poäng på. Fick Jeanette med mig vilket var väldigt trevligt ...TACK vännen.

Träffade även Ulrika med Mercan som fick till ett andra pris.... grattis



  

Love tittar sig från den ena sidan till den andra ...bestämmer sig för att lägga sig ner ...försigtigt glider hon ner i ligg  


  


  


 
 
Ingen bild

Jeanette

18 september 2010 16:53

Bra beskrivning av hur sittande i grupp gick till. Även om det inte var det önskvärda beteendet så hade hon en skön diskret stil

 
Ulrika & Mercan

Ulrika & Mercan

19 september 2010 09:09

JÄTTE trevligt att träffas igår. Hoppas det blir snart igen. Väldigt tacksam för att ha någon att prata med efter helvetes platsliggningen. Men oerhört stolt över Mercan som släppte det och fixade platsen. Och inte stack av plan för han tyckte hans matte var helt ko ko. Ha det bra och lycka till på nästa tävling! Kram

http://www.briardkillarna.se

Marie

19 september 2010 20:18

Tack och lycka till du med ;-)
kram

 
Ingen bild

Lena o Ella

20 september 2010 10:16

Spårgruppens nya slogan "På´t igen" även om det känns tjatigt. "E" och jag fick ihop till LP 2 i helgen i alla fall. Men det tog 6 tävlingar, ses på KM:et. Jag kan bita dej i fingret;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards