Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Veckan som gått..............

Av Marie - 4 september 2010 07:53

Slitsam men rolig vecka har det varit - kursen på tisdagen, onsdagen körde vi igenom Love på Botkyrka BK - Carma fick bara hänga och lyssna på skotten, vilket inte var några problem (hade inte trott något annat), torsdagen bjöd på träning  ute på värmdö med Ullis, Lena och Mikaela - C och jag började. Det är så roligt att se denna lilla plutt vara så duktig   Lena och mikaela var nog lika imponerad som jag......för imponerad det är jag. Såklart att jag är lite snabbare och varierande i mina belöningar  och noggrannare i mitt kriterium än vad jag var med Love (Kenzo var lite speciell så henne fick man köra lite annat med) Såklart att jag har mer erfarenhet.... vet vad som är viktigt, bra träningskompisar mm.

Men det är bara en liten del - den största biten är rasen och individen....aveln.

Än så länge är hon som sagt bara en liten plutt - snart blir hon könsmogen med löp och kommer komma in i den "jobbiga" åldern.

Då kanske motivationen och koncentrationen minskar men det tar vi då - nu njuter jag av att åka räkmacka   


Love fick en jätte bra träning - här tänker jag klappa mig på bröstet och säga      

     -ibland glimmar tanten till  ......- den blev så bra bara för att jag tänkte och planerade, skrev upp på papper vilka moment vi skulle köra - ut med belöningen (hennes middag) på en gömd plats.


När jag gör så här så blir det sååååå bra - jag gillar ordning och reda  hmmmm......Ja i alla fall i min hundträning   


I fredags hade jag turen att en av mina kunder som är hundfrisör kom och klippte sig på salongen ....tittade på Love och sa   - men va hon ser ut ??? har du "försökt" att klippa henne........Får jag en sax så ska jag fixa det där!!

Nu är Love så fin   Rent och snyggt runt ögonen,  så hon ser och på huvudet såg hon ut som en punkare nu har hon intagit en lite snällar huvud frisyr, som jag tror att hon gillar bättre  -  inte kul att gå och se ut som en värsting  ..........TACK VÄNNEN du är bäst  Kroppen ska jag karva på en annan dag



  

 
 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

4 september 2010 09:37

Hallo! Du kan väl ha en kombinerad frisörsalong. Matte gör sig fin samtidigt som hunden:-)

Marie

4 september 2010 10:21

vilken affärsidé

 
Pia

Pia

4 september 2010 13:31

Tror inte du kommer märka så mkt av könsmognaden - det har jag aldrig gjort med mina;-)

http://www.khemosabi.se

Marie

5 september 2010 08:32

jag vet att du sagt det - men i min värld så märker man av den ;-))))
Vi får se.....jag är berädd,kanske berädd i onödan hahahah

 
Jessicah

Jessicah

4 september 2010 19:19

Jag väntar fortfarande på den jobbiga åldern. Fniss.

http://www.vildarna.wordpress.com

Marie

5 september 2010 08:30

hmmm, låter ju väldigt bra ....ska bli spännande att se hur det blir här ;-)

 
Pia

Pia

4 september 2010 22:23

Glömde ju - vad fin hon blev, Love!!:-))

http://www.khemosabi.se

Marie

5 september 2010 08:29

;-) jamen visst blev hon ;-)

 
Jeanette Liljebäck

Jeanette Liljebäck

5 september 2010 10:02

Nej i så unga år märktes det inget på Zita heller när hon löpte. Det har mer kommit de 2 sista åren.
Ja stolt visade hon upp sin nya frisyr och stilig blev hon
Kram

http://backsippan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards