Carma och Cat

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Marie - 18 augusti 2013 14:57

Har fått några undringar om man inte förstör personspåret när man börjar med blodspår. Det pratas om att hunden inte vill spåra personspår utan väljer hellre blodspår.  Vet att dom här funderingarna var även på Loves spårtid och om jag inte missminer mig så tog jag upp frågan med min dåvarande instruktör Jessica som lugnande sa att så var det inte - lär in ett spårsätt i taget,  se till att ha tydliga tecken så är det ingen fara. 



Och ja hon hade rätt Love klarade att hålla isär spåren utan problem. Tror det var med Loves erfarenhet som jag vågade köra in carma på Blodspår så där mitt i personspårningen utan att vara orolig att det ska gå åt pipan. 

I dag var det upp till bevis, en hund bygger man ju egentligen ingen erfarenhet på men om det funkar på två jamen då är det nog så att det är vi människor som lägger våra tankar och begränsningar på hur en hundnos fungerar  


Carma och jag har under två månader bara ägnat oss åt viltspår, men i dag blev det  ett personspår med pinnar. 


Jag kan konstatera att hålla dom olika spåren isär är inga problem. Däremot tycker carma att personspår är så mycket roligare, den svansviftningen och draget i linan herre jösses det var knappt jag och Jeanette hängde med. Det här är hennes grej   Alla pinnar in gjorde inte det hela sämre.

570 meter på 11 minuter och så brände vi 36 kalorier, inte dåligt     





   



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards