Carma och Cat

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Marie - 17 maj 2012 19:06

Måste ärligt erkänna att tankarna sista tiden har pendlat mellan jag skiter i det här till det här kommer vi fixa (någon gång   ) 

Fast jag pratat med väl rutinerade förare som sagt så bra saker om vårat harvande i trean, ...... jag har lyssnat och tyckt att dom sagt vettiga och kloka saker Men lik väl har jag stundtals känt mig som världens sämsta förare. 


Precis efter vi har tävlat  är jag alltid nöjd, trots nollorna. Carma vet bara om en euforisk matte som belönar för allt vad hon är värd   Men det är sen som besvikelsen kommit.

Ett tag kan man tänka bra tankar : Känsla, delmål och vi har ju oftast många höga poäng ........men till slut efter några tävlingar så vill man att första priset bara ska komma. Resultat måls tankar kommer som ett brev på posten    Inte nog med det man börjar jämföra sig med ALLA ANDRA (livsfarligt) Börjar låta som mina döttrar när dom var små

" men alla andra är ju så duktiga 789 i poäng och KLASS VINST " ......................... Hur svårt ska det vara ???


I dag var det tävling och jag tror jag tänkt 314 gånger denna vecka att jag åker inte,  orkar inte misslyckas en gång till.

Men konstigt nog kom ett lugn över mig i går och jag lät inte dom där dumma tankarna ta över. Jag tänkte bara bra saker ............hela kvällen i går - hela natten (sov som en stock) - hela morgonen (med mycket frukost  )  - hela bilresan till Gävle med Sandra som sällskap    Väl på plats blev det ett äpple innan start    


Vad som än händer så har jag ju värdens bästa hund  För det är hon ju för mig 




Var så säker när vi gick av plan att det gått åt fanders, vi nollade ett moment. Men när det var prisutdelning visade det sig att vi klarat oss på målsnöret 256 poäng. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, i bland ska man ha tur.


Sittande i grupp - 9p ............nosar

Platsliggning - 9,5 ..............vrider sig en aning - hakan i backen hela tiden   

Fritt följ vid sidan - 8,5 .........något ojämn possition 

sättande - 0  går troll i detta moment

Inkallning med ställande - 10

Rutan - 7,5............ Många komandon - det vanliga strulet men denna gång kunde jag dirigera in henne i rutan, Plan B

Apport hopp över hinder - 8 ...........slår i på återhoppet

Metall - 8..............dåligt tempo på hemvägen 

Vittring - 9,5........ss

Fjärren - 9..............en aning framåt

Helhet - 9..............Snabbt och trevlig genomförande 


Jätte tack till mina fina, fantastiska, finurliga, funderbara    tränings kompisar som varit guld värda, utan er vette sjutton hur det hade gått      


Foto: Anna Hilding 







Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards