Carma och Cat

Alla inlägg under mars 2016

Av Marie - 11 mars 2016 06:42

Har varit och kikat på en gäng valpar, känns som en stor förmån att få komma och titta när dom bara är en vecka. Men dom bor ju så nära, så det är väldigt lätt ............ Titta men inte röra. 



 




Vet inte om det bara är en tillfällighet eller om Carma är synsk, men vid två tillfällen har jag varit  hemma hos den här kenneln och varje gång har deras unga tik velat ligga i min famn. Så typiskt golden   


Båda dom gångerna har Carma velat göra samma sak när jag kommit hem vilket hon aldrig gör annars. Hon är ingen typisk golden.   Måste säga att jag tycker det är lite underligt.


Va bara tvungen att ta en bild. Det lustiga är att hon är inte speciellt bekväm av att sitta där, men upp ska hon till varje pris.   

Av Marie - 10 mars 2016 07:04

 I söndags hade vi hyrt hallen i Nykvarn. Vi var 6 stycken så vi delade upp oss i två grupper. Perfekt med störning ifrån varandra. Carma och jag började med lite tränings tävling men med slut belöningen på plan. Kedjade även många små delar men belöningarna låg i transporterna. Utstörning i fjärren - vilket hon också klarade galant. 


Så här på träning går Carma väldigt fint, hon är stabil, full av fart och väldigt säker. Och fast man arrangerar att det ska vara tävling efter konstens alla regler så finns det en sak som inte finns där och det är att jag inte är nervös. Vilket hon genomskådar direkt...............




Finaste carma   

 

Av Marie - 5 mars 2016 10:31

Fick bli ett spår som kompensation för tävling - Carma nöjd

Av Marie - 4 mars 2016 06:53

Imorgon är vi anmälda till tävling,  men tankarna går till att stryka oss. Vi är 24 stycken och vi startar klockan 13.00 Får man ett sent startnummer är det inte kul. Går ju lätt att räkna ut att vi kommer att hänga i ett ridhus hela kvällen.....känns sådär. Tycker faktiskt lite synd om domare och tävlingsledare, kommer bli tufft för dom. 


Finns ju fler tävlingar som förhoppningsvis är lite bättre arrangerade, vi tävlar ju mest för att det är kul och jag behöver hålla mig lite alert i tävlingens värd. Men fin träning på söndag kommer det bli och det ser vi framemot.



   


Dom söta barnbarnen växer och frodas. Igår hämtade jag på dagis och fick eftermiddagen tillsammans med dom. William fick syn på balansbollen och ville prova, Lilly var inte sen att hänga på - Carma låg och begrunnade träningen, när dom var klara tyckte hon att det var hennes tur. Barnen var mäkta imponerade av Carmas konster  


 


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards