Carma och Cat

Alla inlägg den 24 september 2015

Av Marie - 24 september 2015 06:54

Tror fasiken jag har den bästa hunden man kan önska. Så glad över min lilla Carma, fattar inte hur en ny hund ska kunna matcha den här fantastiska skapelsen   Jag vet jag låter kanske lite överdriven   Har aldrig förstått det här resonemanget att - inte köpa samma ras för man jämför………kan förstå det idag.


Men om jag nu ska ta några exempel - på jobbet, hon är så perfekt som man kan önska, ligger i köket och kopplar av går aldrig ut i salongen fast grinden är öppen eller kunder lockar på henne. Får hon ett varsågod av mig springer hon ut och sätter sig bredvid kunden och låter sig bli klappad helt cool lugnt. När jag säger nu räcker det går hon tillbaka till köket utan tjafs. Jag känner mig aldrig stressad över att hon är på jobbet som jag har gjort med dom andra hundarna jag haft. Hon är verkligen bara nöjd att få vara med mig.


Igår var det träningstävling på klubben. Våran kedja var bestämd och klar. Ingång på plan - belöna -ff, på "alla mias" sätt och det blev så jäkla bra. Zäta där konerna stod i en rad - skiftena blev bra men hon var inte så stabil som hon brukar. Rutan - en dröm, dirigeringen - ingen dröm   fjärr - jo den kanske blev lite bra ändå, vittring - väldigt bra, gå till nästa moment - belöning. Säger som jag brukar - moment i all ära men fasiken va hon är på och med. Älskar hennes positiva attityd mellan momenten och i. Hon är med,  hon vill fram till nästa moment och hon är så glad och hon har inga ljud för sig. Vad kan man mer begära?


Hon är alltid med på nya tankar i träningen alltid öppen i huvudet vill alltid göra sitt bästa går inte ner sig när det blir fel - jag gillar det här väldigt mycket. 



Sen att hon är fantastisk med barnbarn och familjen är inte fy skam, man kan ta med henne överallt och då menar jag verkligen överallt, hon anpassar sig. Hon är inte rädd för något men blir hon det så kollar hon direkt och skakar det av sig.


Nu lovar jag att den här "Carma kavalkaden" är över för er som tröttnat, kan upplysa er om att hon har ju några dåliga sidor också och hon har ju några kroppsdelar som inte är okej men det har vi lärt oss att leva med   


 

Carma och Lilly




Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards