Carma och Cat

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Marie - 3 september 2015 07:32

Känns fint att ha ett andningshål mitt i veckan, är väldigt privilegierad som kan bestämma över min tid, fler borde få ha det så. Så klart blir det mycket fix hemma med handling och städ men det finns även tid över till annat - reflektioner.


Det här med att hålla privat lektioner har verkligen ökats upp för mig. Har ett par stycken nu som är återkommande med jämna mellanrum. Faktiskt roligare än vad jag kunde tänka mig att det skulle vara. 

Kul att få följa ekipagens utveckling på nära håll, älskar när jag får den där blicken av föraren …….…………..- AHHHHHAAA vad smart ( sen en lång tystnad ) och det är inte så mycket sämre när man ser att polletten trillar ner på hunden. 


Tycker att dom flesta tävlingsekipag som jag träffat har bra koll på momenten, hur dom ska se ut och läras in, det som kan brista är belöningarna och grunder. Att ha ett bra belönings system är väldigt viktigt. Att bara ha godis som belöning kan hålla ett tag men i långa loppet ohållbart - Variation tror jag  är nyckeln. Att grunda tycker många är tråkigt - men har man en bra grund kan man alltid gå tillbaka till den om man får problem i ett moment. 



 


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards