Carma och Cat

Alla inlägg den 1 april 2015

Av Marie - 1 april 2015 07:44

Första april kommer alltid vara ett speciellt datum för mig - det är nämligen Loves födelsedag. I dag skulle hon ha blivit 12 år. En syster finns kvar i hennes kull, fina Axa. Har bra kontakt med Axas matte så i tisdags kom dom förbi på jobbet för att visa upp sig.


Jag hade förmånen att ha kenneln i samma område där vi bodde. Så jag slet bokstavligen trösklarna hos kennel Whatuas från dag ett. Axa som var den "röda" tiken var en riktig tuffing. Hon styrde och ställde bland sina valp syskon men var också väldigt social med oss och jätte trevlig. Vi trodde ju alla att det här kommer bli en dominant tik, så valet för oss gick till den "lila" tiken som var lite mera jämn i sitt sätt - Love.


Nu visade det sig så här med facit i hand att Axa blev en brud med bra självförtroende, otroligt social med alla varelser. Inte alls dominant och för mycket som vi befarade. Tror nog att familjen Frejd ligger bakom en del. Matte Gisela stämmer in på alla goda egenskaper som Axa har   


Men nu tillbaka till besöket på jobbet - jag valde att gå ut och bara stå stilla och vara tyst när dom gick förbi. Axa nosade på mig men jag sa ingenting, tycker det är så roligt när man ser att dom upptäcker att det är någon dom känner. Efter några sekunder gick det upp ett ljus för Axa och hon visade upp hela tandraden i ett leende samtidigt som hon hälsade med hela kroppen. hela hon vibrerade. Riktigt häftigt och speciellt. 


LOVE   

 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards