Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

Valp tankar

Av Marie - 10 februari 2015 06:53

Fick en kommentar av en kompis och läsare - äntligen börjar det stå lite roliga saker i din blogg tidigare var det ju bara bla bla blabla    Jag ska ärligt säga att jag var själv lite orolig där ett tag, allt blev bara för mycket när Love gick bort och det här med hund och träning blev bara trist och tråkigt - drivet och motivationen bara försvann. så olikt mig   Carma och jag har ju hankat oss fram men mer än så har det inte varit. Tankar på att jag måste skaffa en ny hund var mer som en tvångstanke än något roligt.

Letade lite valp i början för att det förväntades att jag skulle göra det men insåg att jag är inte där mentalt - jag vill ju inte ha en ny hund och definitivt inte en valp, bara tanken gjorde mig alldeles trött.  Tackade nej till några förfrågningar. Och säkert gör jag en miss, en av kombinationerna kommer säkert bli mer en bra. Men är man inte där i själen då går det inte.

 

 

Men sen kom lilla Mini in i vårt liv - steget att hjälpa till satt långt inne. Men Jenny var väldigt cool och menade på  - vi tar en dag i taget. 

 

Och i dag tre veckor senare känner jag att det finns hopp för en valp. Tränings suget har vaknat till liv och det här med att ha två hundar är ju riktigt trevligt. kombinationen Carma Mini är väldigt mycket mer harmonisk och synkad än Love Carma. Och det ger mig hopp inför kommande hund konstellation.  

 


 

   

 

 
 
Matilda

Matilda

10 februari 2015 14:27

Det ska kännas rätt och när det är rätt då vet du det :-) Blir kul att följa dig i framtiden.

http://www.aquaseers.se

 
Marie, Love&Carma

Marie, Love&Carma

10 februari 2015 21:01

Så sant Matilda :) säger det samma, ska bli kul att få följa dig och alla dina valpar ;-)

http://mia-co.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna-Lena

10 februari 2015 21:39

Jag tog bort min 14-åriga goldenhanne i våras och känner igen mig i det du skriver även fast jag aldrig tränat och absolut inte tävlat hund på den nivå du gör. Men glädjen i hundägandet försvann! Min "yngre" hund - snart 10 år - tog det också hårt och har själv åldras mycket det senaste halvåret. En ny hund känns fortfarande väldigt långt borta, men när jag läser att det ändrats för dig kanske det gör det för mig också till slut ;-) Lycka till!

 
Marie, Love&Carma

Marie, Love&Carma

11 februari 2015 07:19

Hej Anna-Lena
Tack för dina rader :) Ja det hoppas jag verkligen att det gör - men man måste ge det tid och inte stressa. Jag kommer nog vänta ändå till nästa år med valp - så jag är riktigt sugen :) stort lycka till till dig med

http://mia-co.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

jenny

18 februari 2015 09:57

Puss på er duktiga ni är och mini har det bäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards