Carma och Cat

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Marie - 5 februari 2015 10:48

Carma fick sig ett litet pass i dag efter promenaden. Har börjat fixa lite med vittringen. Vet att jag för länge sedan ställde en skål i början av vittringen med en godis bit i - tanken är att hon ska börja äta godis i skålen som står i början sen systematiskt gå från vänster till höger. Har för mig att det inte funkade alls. Ja la ner och gjorde lite annat. Vilket har fungerat okej, men nu gick jag tillbaka till den iden för den är ju genial om hunden bara gör som det är tänkt. Gå till vänster ät i skålen fortsätt sen och lukta av en pinne i taget ta rätt kom in HURSVÅRTKANDETVARA   Nä inget svårt alls säger Carma - helt plötsligt gör hon precis som jag vill   Lustigt. Tänk om man kan lära in den "rörelsen" gå alltid till vänster osv. ligger pinnarna i en cirkel - samma sak, håll vänster. 





Då har vi grundat ett tag med Mini. Belöningssignalerna börjar sitta. Stadgan måste vi jobba mer på, men det tar sig. Att inte släppa mig med blicken efter belöning - det kan jag ju fortsätta med om jag känner för det, men jag tror föga jag kommer få till det. Det är ett väl inlärt beteende. 


I dag kunde jag inte hålla mig, bara måste kika lite på hur momenten ser ut. Det fick bli Rutan, vittring och apporteringsdirigering. 


Dirigeringen satt som en smäck, inte mycket att säga där, Vittringen var en blandad kompott, svårt att i dag säga hur hon tänker, Jenny vet säkert men jag vill inte fråga ska luska ut det själv. Rutan har damen för mycket belönings tänk till mig (som jag ser på det) Ska prova att ändra belönings punkten så får vi se. 

Riktigt kul att lära sig hur den här hunden tänker - Roliga erfarenheter 


 



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards