Carma och Cat

Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Marie - 15 januari 2015 07:47

Vet egentligen inte hur det kom sig men helt plötsligt har vi börjat träna seriös. Zätat som vi mest gjort för att det är kul är nu sönderplockat i små detaljer bort ska dom dåliga upptagen, den plogande lilla rumpan som har uppkommit igen, inte gå på konerna och den lilla detaljen - att lyssna på vilket skifte som kommer


Zätat är ju verkligen så mycket mer än att hunden gör sina skiften. Men det underlättar om dom åtminstone sitter som dom ska. Och det har dom ju inte gjort för oss, speciellt inte på tävling. Kommer ihåg att jag pratade med en duktig tjej i landslaget, där jag beklagade mig över det missade skiftet på en rankingtävling, och hon fick mig att förstå att det var det flera som slet med. Kändes i den stunden lite tröstande att jag inte var ensam om det problemet. 


Men vi jobbar vidare,  som tur är gillar jag zätat, så jag tränar det gärna   Fotgåendet har vi tidigare mest kört i HTM vilket har gjort att det är hejsan hoppsan. Men med lite uppstyrning så börjar det se bättre ut, nu ska vi bara få in lite uthållighet - det har varit väldigt mycket belöning i HTM träningen i och med nya positioner och det visar sig snabbt på carma i form av plogning när det går för lång tid mellan  belöningarna. 


Har i alla fall bestämt att HTM går bort, det var inget för oss. Carma verkar må fint och jag har förlikat mig med hur livet ser ut med henne, landat lite.  Vi kör på lite försiktigt och hoppas att det håller. En tävling ska vi väll kunna få till   Det vore ju så kul. 


 





Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards