Carma och Cat

Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Marie - 24 augusti 2014 20:43

Då var helgen över och mitt assistentjobb på slyngel kursen hos Eva Bodfäldt. Eva jobbar ihop med Carina Persson sen många år tillbaka och det var hon som var chefen den här helgen. 8 deltagare med sina slynglar - hundar runt 6 månader och upp till ett år.

Vi har gått igenom ryggsäcken, belöningsystemet med allt vad det innebär, lagt in belöningsorden i ett moment . Tittat på vilken signal det är som utlöser ett beteende, skvallrat på allt som rör sig gjort en generalisering, följsamhetsträning, inkallning med störning, koppel träning och hur man gör vid möten och sist men inte minst lugn vid vänster sida. 

Det har varit en väldigt rolig helg Carina har varit suverän som kurs ledare. Engagerar sig till max, lyssnat, får ingen att känna sig obekväm och är väldigt kunnig med hundarna. Och jag har verkligen fått "assistera" var lite orolig för att jag skulle behöva hjälpa Carina med att visa övningarna för deltagarna men lugnade mig med att det behövs nog inte hon klarar nog det själv ..........jag hade fel, hon behövde hjälp ;) men det gick bra :). Fick ha en liten grupp själv i en övning. Och även gå runt och titta och svara på frågor när dom arbetade själva.


Kurs deltagarna verkade väldigt nöjda och deras hundar hade faktiskt utvecklats till  lite mera kontrollerade vovvar på  den korta stunden. Stor skillnad på att sitta i ryggsäcken när dom kom mot när dom gick.


Jag har antecknat, analyserat och  planerat för min egna kurs som jag ska hålla i oktober/november i kontaktkontraktet och den här helgen har varit så bra att få vara med och kika.


    

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards